فواد سنيوره رئيس فراکسيون المستقبل در مجلس لبنان با چرخش کامل از مواضع قبلي اش که هرگونه گفتگويي را به ساقط کردن نخست وزير لبنان منوط کرده بود ديروز با عقب نشيني از مواضعش با رئيس جمهور اين کشور ديدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ ميشل سليمان  رايزنيهايش را براي چگونگي تعامل با رويدادهاي اخير ازسرگرفته است.سنيوره که با درخواست سليمان براي به جلو انداختن زمان نشست گفتگوهاي ملي مخالفت کرده است با سليمان ديدار کرد .

سليمان پس از به حضور پذيرفتن سمير جعجع رئيس حزب (مسيحي) نيروهاي لبناني ، رايزني هايش را ازسرگرفت و سنيوره را به حضور پذيرفت.

به نظر مي رسد رفتن سنيوره به مقر رياست جمهوري و ديدارش با ميشل سليمان پس از مخالفت با هرگونه گفتگويي پيش از استعفاي دولت يک گام به عقب است.

حاضران در اين نشست گفتند اختلافات به قوت خود باقي است. دفتر سليمان اعلام کرد وي با سنيوره در خصوص راههاي دور نگه داشتن عرصه داخلي از بازتابهاي خارجي و تحکيم وحدت ملي در همه زمينه ها در شرايط حساس لبنان و منطقه و همچنين لزوم برگزاري هرچه سريعتر نشست گفتگوهاي ملي گفتگو کرده است.

اما محافل نزديک به سليمان گفتند پاسخ سنيوره درباره به جلو انداختن زمان نشستهاي ملي بر خلاف موضع سليمان بود و درباره اين موضوع سنيوره و نيروهاي چهارده مارس گفتگو خواهند کرد تا موضع را مشخص کنند.

علي حسن خليل معاون سياسي نبيه بري رئيس مجلس لبنان که از وزيران دولت نيز است با سليمان ديدار کرد.اين نشست در چارچوب رايزني هاي سليمان برگزار شد.محافل نزديک به سليمان گفتند ديدار خليل از پيش برنامه ريزي شده بود.

سليمان که از نبيل العربي دبير کل اتحاديه عرب پيام تقويت و حمايت از حاکميت و ثبات لبنان دريافت کرده است با وزير دفاع لبنان نيز ملاقات کرد و جان  قهوه چي فرمانده ارتش نيز با سليمان ديدار کرد و رئيس جمهور را در جريان وضع ميداني قرار داد و سليمان از فرماندهي ارتش براي جلوگيري از متزلزل کردن ثبات قدرداني و بر حمايت دولت از مأموريت ارتش تأکيد کرد.

سليمان گفت آنچه ارتش انجام مي دهد بار ديگر ثابت مي کند مشروعيت تنها پناهگاه امن و ضمانت کننده براي همه لبناني‌هاست و نبايد به افرادي که در کمين امنيت لبنان نشسته اند فرصت داده شود.

برچسب ها: سنیوره ، سلیمان ، لبنان ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار