رئيس شوراي فني صنايع دستي آذربايجان شرقي خبر داد: در راستاي توسعه صنعت بسته بندي محصولات صنايع دستي، كارگاه هاي فعال اين حوزه در استان تسهیلات ويژه اي دريافت مي كنند.

تراب محمدي درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، افزود: اين سازمان براي تقويت صنعت بسته بندي محصولات صنايع دستي در استان، از كارگاه هاي فعال و متقاضيان حمايت مي كند.

وي با تاكيد بر اينكه امروز بسته بندي محصولات ما مطابق با دیگر کشورهای دنيا پيش نمي رود، خاطرنشان كرد: صنايع دستي ايران با توجه به زحمت و تلاش فكري و جسمي صرف شده بر روي محصولاتش در دنيا بي نظير است اما عمده ترين گره عدم تسلط اين محصولات بر بازارهاي جهاني عدم برخورداري از بسته بندي هاي مناسب و زيباست.

محمدي با اشاره به برنامه ريزي هاي چهار سال گذشته در خصوص تقويت صنايع دستي يادآور شد: آذربايجان شرقي با آموزش سالانه بيش از 10 هزار نفر در رشته هاي مختلف صنايع دستي و ورود آنها به بازار كار، بهینه كردن محصولات از طريق كاربردي كردن و كيفيت بخشي به آنها توانسته جايگاه خود را در بازارهاي داخلي و جهاني اين هنرهاي بومي بيابد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تصريح كرد: يكي از اساسي ترين مسائل كمتر پرداخته شده در زمينه صنايع دستي بحث بسته بندي و عرضه خوب اين محصولات است بايد با تمركز هرچه بيشتر فعالان و دست اندركاران اين حوزه، بيش از پيش تقويت شود.

محمدي تغيير سلايق عمومي را يكي از قابل توجه ترين مباحث مرتبط با صنعت بسته بندي عنوان كرد و گفت: در بسته بندي بايد به روز بوده و سليقه هاي بازار و خريداران را مدنظر قرار داد.

وي همچنين مهر اصالت را در راستاي اهميت كيفيت و مرغوبيت صنايع دستي دانست و گفت: اين نشان هاي مرغوبيت كالا كه از سوي يونسكو به محصولات شاخص صنايع دستي اهدا مي شود، تمامي جنبه هاي توليد يك محصول از قبيل حفظ كيفيت و حتي بسته بندي را در برمي گيرد.

رئيس شوراي فني صنايع دستي استان تصريح كرد: صنايع دستي با توجه به نقشي كه در نمايش ارزش هاي ديني و مضامين فرهنگي و تمدني كشور و منطقه دارد و نيز توجه به مسائلي نظير سازگاري با محيط زيست و ايجاد اشتغال حلال و پايدار در كشور و به تبع آن در آذربايجان شرقي همواره در مركز توجه بوده است.

محمدي خاطرنشان كرد: هنرمندان صنايع دستي آذربايجان شرقي اين استعداد را دارند كه هنرشان را جهان شمول كرده و به نگين درخشان و افتخارآميزي در معرفي ايران اسلامي به جهان تبديل شوند/س

برچسب ها: پرداخت ، تسهیلات ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.