نشست هم­ انديشي مديران و دست­ اندران حاضر در شصت­ و چهارمين نمايشگاه بين­ المللي كتاب فرانكفورت با حضور علي اسماعيلي، شب گذشته در مجموعه باغ زيباي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين نشست كه با حضور جمعي از مديران فرهنگي كشورمان برگزار شد؛ علي اسماعيلي سرپرست معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ضمن ارزشمند دانستن حضور كشور ايران در نمايشگاه بين­المللي كتاب فرانكفورت گفت: نمايشگاه كتاب فرانكفورت با همه فراز و نشيب­ هايي كه داشت؛ با حضور 200 هزار نفر متخصص عرصه نشر، چاپ و حوزه­ي تجارت كتاب از سراسر جهان برگزار شد.
وي افزود: برگزاري نمايشگاه كتاب فرانكفورت در واقع صنعت نشر جهان را در يك سال رقم مي­ زد. به همين دليل ناشران، نويسندگان و دست اندركاران مختلف حوزه­ي نشر از سراسر جهان در اين نمايشگاه شركت مي­كنند.
اسماعيلي گفت: با توجه به تحريم كشور ايران در زمينه­ هاي مختلف از سوي مجامع بين­ الملل ؛ حضور نظام جمهوري اسلامي ايران در چنين رخداد بزرگ بين­ المللي بسيار ارزشمند است و قطعاً نقش و حضور غرفه­ داران، ناشران و نويسندگان كشورمان بر رونق اين حضور افزوده است.
وي افزود: با توجه به راه­ اندازي دبيرخانه دائمي نمايشگاه­ هاي بين­ المللي كتاب، بايد به صورت هدفمند و برنامه­ ريزي­ استراتژيك براي حضور در مجامع بين­ المللي و عرضه تاريخ ، تمدن و ارزش­هاي اسلامي كشورمان تلاش كنيم.
سرپرست معاونت امور فرهنگي گفت: تقدير قائم مقام شصت­ و­ چهارمين نمايشگاه بين­ المللي كتاب فرانكفورت از حضور جمهوري اسلامي ايران در اين دوره از برگزاري نمايشگاه بين­ المللي كتاب فرانكفورت نشان از اقتدار فرهنگي و پذيرش كشور ايران در مجامع بين­ المللي است و ما بايد اين فرصت را مغتنم شماريم و با انگيزه بيشتر و تقويت همه­ جانبه براي حضور در دوره­ ي آينده برنامه ريزي كنيم.
وي افزود: امسال ناشران ايران تعداد 1350 عنوان كتاب در اين نمايشگاه در معرض ديد علاقه مندان قرار دادند؛ كه از اين تعداد 1000 عنوان آن گروه سني بزرگسال و 350 عنوان آن در گروه سني كودك و نوجوان بودند.
اسماعيلي مذاكره با ناشران خارجي براي حضور  در نمايشگاه بين­ المللي كتاب تهران را يكي از دستاوردهاي حضور در اين دوره از برگزاري نمايشگاه كتاب فرانكفورت عنوان كرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان متولي برگزاري نمايشگاه­هاي بين­ المللي كتاب تلاش خود را براي ايجاد ارتباط ، مذاكره و تبادل نظر ناشران و نويسندگان كشورمان با ناشران و نويسندگان خارجي، با اهتمام ويژه انجام مي‌دهد.
وي با تأكيد بر تلاش در زمينه مطالبات مقام معظم رهبري در حوزه فرهنگ و به طور اخص كتاب و كتابخواني، افزود: مقام معظم رهبري در حوزه نشر بر 3 نكته توليد محتواي فاخر، تبليغ و ترويج شايسته آثار و توزيع آن تأكيد داشته‌اند؛ و ما بايد براي رسيدن و عملياتي كردن اين مطالبات اهتمام ويژه داشته باشيم.
اسماعيلي گفت: معاونت امورفرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان بخش دولتي تلاش مي‌كند تا بستري را فراهم كند تا بخش خصوصي در حوزه نشر بتواند حضوري فعال در عرصه بين‌المللي داشته باشد.
سرپرست معاونت امور فرهنگي در پايان ضمن تشكر از اصحاب رسانه در پوشش خبري اين رخداد بين‌المللي خواستار عدم بزرگنمايي و غيرواقعي جلوه دادن برخي اخبار از سوي نمايندگان رسانه‌ها شد؛ و افزود: متأسفانه برخي از رسانه‌ها نگاه و سياستشان برجسته سازي و بزرگنمايي حواشي برنامه­ ها است؛ كه بهتر است با ديد مثبت به مزايا و خوبي‌هاي اين حضور هم بپردازند.
حاضرين در اين جلسه: علي اكبراشعري، غلامرضا شجاع، مجتبي تبريزنيا، مهدي اسماعيلي‌راد، سيد، نثاري­ا مديرانتشارات اميركبير، محمود حسيني، محمودرضا برازش، عباس جهانگيري، محمود اسماعيلي، پيام خسروي‌نژاد، احد گودرزياني، حامد ميرزابابايي، امين متوليان، محمدسرشار، حبيب‌اله اسماعيلي، مهدي رمضاني، مجيد صحاف، سيد عباس حسيني نيك، محسن عموشاهي، احمد ثباتها، محسن كفاش، مهدي كاموس، سيد اميرمسعود شهرام‌نيا، عليرضا رباني، احد رضائي،و همچنين مديران ستادي اين معاونت علي شجاعي‌صائين، مصطفي اميدي، محمدرضا وصفي، يوسف افراش، محمد اللهياري فومني، داريوش رضواني، محمد عظيمي، سيد مهدي جعفري و مهدي حافظي بودند.
بعد از سخنان سرپرست معاونت امور فرهنگي هريك از حاضرين با ارائه نظرات خود و طرح نقاط مثبت و منفي و پيشنهاد راهكارها به بحث و بررسي در مورد اين رخ داد بزرگ پرداختند.
اين جلسه بيش از دو ساعت به طول انجاميد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار