فعاليت غير قانوني پنج شرکت تلفن همراه اسرائيل در کرانه باختري، سالانه 150 ميليون دلار خسارت مستقيم به اقتصاد اين منطقه وارد مي کند؛ اين در حالي است که اين شرکت ها هيچ ماليات وهزينه اي براي اين فعاليت هم پرداخت نمي کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازروزنامه القدس العربي ؛ صفا ناصر الدين وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات تشکيلات خودگردان فلسطين در مصاحبه با اين روزنامه تاکيد کرد: در پي اقدام مسئولان رژيم اشغالگر در صدور مجوز فعاليت غير قانوني براي شرکت هاي تلفن همراه اسرائيل در کرانه باختري، تشکيلات خودگردان سالانه متحمل150 ميليون دلار خسارت مي شود.

اين در حالي است که اين شرکت ها، فلسطيني ها را از خدمات اين بخش مهم که نقش عمده اي در برملا کردن اقدامات غير انساني آنها بر ضد فلسطيني ها  دارد، محروم کرده اند.

بر اساس اين گزارش ناصر الدين افزود: به عنوان فلسطيني به تکنولوژي ها وتوليدات بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات به عنوان بخشي از جنگ ما با زندانبانان، سربازان قاتل و ظالم اسرائيل و برملاکردن اقدامات رژيم اشغالگر که جز با ادوات ارتباطي پيشرفته  امکان پذير نيست، نيازمنديم؛ بويژه اينکه وسايل ارتباط جمعي با تمام توان، تبليغات رژيم اشغاگر صهيونيستي را خنثي و برملا کرده و به همه زبانها، آن را به اطلاع افکار عمومي دنيا مي رسانند؛ ما همچنان نيازمند گسترش دامنه صدايمان هستيم؛ صداي فلسطين که عقلها و قلبها را به سمت حقيقت رهنمون مي کند. ما چيزي جز گفتن واقعيت ها به دنيا نمي خواهيم و همين کافي است و موضوع فلسطين مستحق آن است.

بر پايه اين گزارش، ناصر الدين با بيان اينکه جنگ اسرائيل بر ضد بخش ارتباطات فلسطين ضررهاي مادي هنگفتي را به اقتصاد فلسطين وارد مي کند تصريح کرد: بخشي از بحران اقتصادي تشکيلات خودگردان به محدوديتها و نقض توافقنامه هاي امضا شده از سوي اسرائيل برمي گردد؛ نقضي  که پيشرفت اين بخش را با مشکل مواجه کرده است و باعث جلوگيري از واريز شدن بسياري از درآمدها به حساب صندوق اين تشکيلات شده است.

وي تصريح کرد: صندوق مالي تشکيلات خود گردان در پي فعاليت غير قانوني پنج شرکت تلفن همراه اسرائيل در سرزمين فلسطين، سالانه  150 ميليون دلار خسارت مستقيم متحمل مي شود؛ شرکت هايي که نه هزينه صدور مجوز و نه هزينه فرکانس ها و ماليات را مي پردازند.

در ادامه اين گزارش آمده است: طرف اسرائيلي به شرکت هاي فلسطيني اجازه فعاليت در بيشتر مناطق را از جمله نوار غزه نمي دهد همچنين شرکت ارتباطات فلسطين از فعاليت در مناطقي که اشغالگران صهيونيست بر آن مسلط هستند و از نظر تقسيم بنديها، در منطقه «ج» قرار دارند، محروم هستند اين در حالي است که اسرائيل به شرکت هاي خود اجازه فعاليت در همه مناطق کرانه باختري را  داده و به صورت غير قانوني و برخلاف همه توافقنامه ها، امتيازاتي را نيز براي آنها در نظر گرفته است!

اين مسئول فلسطيني ادامه داد: اسرائيل عرصه فضايي را نيز مانند زمين و آبها اشغال کرده و به شرکت هاي فلسطيني اجازه استفاده از فناوريهاي نسل سوم و چهارم را نمي دهد تا اينکه رقيبي براي شرکت هاي اسرائيلي نباشند و در مقابل به شرکت هاي خود اجازه داده است دامنه تسلط بر مناطق فلسطيني را گسترش دهند که اين امر ضربه هاي مستقيم و غير مستقيمي را به بخش ارتباطات فلسطين از جمله اختلال در پيشرفت صنعت نرم افزاري که فرصت هاي سرمايه گذاري و شغلي زيادي را براي جوانان فلسطين ايجاد مي کند، وارده کرده است. 

نويسنده تحليل روزنامه القدس العربي در ادامه خاطر نشان کرد ‌در سايه نقض هاي مکرر حقوق فلسطيني ها از سوي اسرائيل در بخش ارتباطات، ناصر الدين روز گذشته اعلام کرد اتحاديه بين المللي ارتباطات با درخواست وزارت ارتباطات فلسطين براي اعزام گروه حقيقت ياب به فلسطين در آغاز سال جديد با هدف اطلاع  يافتن از مشکل تراشي ها و محدوديتهاي ايجاد شده از سوي اسرائيل در اين بخش،موافقت کرده است.

وزير ارتباطات فلسطين بر اهميت صدور گزارش بين المللي درباره مشکلات بخش ارتباطات فلسطين و چالشهايي که اين بخش به سبب خودداري اسرائيل از اجراي موافقتنامه هاي بين المللي با آن روبروست، تاکيد کرد.
برچسب ها: شرکت ، ارتباط ، سرزمین ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار