پرندگان مهاجر به مازندران دی ماه شمارش می‌شوند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران از آمارگیری در زیستگاه‌های آزاد این شهرستان خبر داد و گفت: پرندگان مهاجر به مازندران دی ماه شمارش می‌شوند.

فغانی افزود: شکار در ایران سابقه هزاران ساله دارد، اما این شکار هزاران ساله به منظور تامین مواد غذایی و مصرفی مردمان آن روزگار بوده است.

وی تصریح کرد : امروز شکار تفریحی و هیجان‌انگیز برای کشتن جانوران در معرض خطر است البته شکار حیوانات در معرض خطر نه تنها تفریح نیست بلکه یک جنایت بزرگ است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری گفت:این امکان در اختیار علاقه‌مندان به شکار و صید و کسانی که از این راه امرار معاش می‌کنند قرار دارد تا در قالب یک طرح مطالعه شده و در محدوده قوانین به این امر پرداخته و در حین حال طبیعت و تنوع زیستی بی‌نظیر را برای نسل‌های آینده و فرزندان خود حفظ کنند.

به گفته فغانی، بر اساس دستور صادره شده توسط اداره کل نظارت و بازرسی سازمان، هر ساله دو نوبت آمارگیری در تمام مناطق چهارگانه تحت حفاظت و زیستگاه‌های آزاد توسط محیط‌بانان و کارشناسان صورت می‌گیرد.

وی افزود:این آمارگیری در اواخر بهار و اواخر پاییز که فصل زایمان تمام شده و تمامی گله‌ها دور هم جمع می‌شوند انجام می‌گیرد و آمارگیری پرندگان در یک نوبت و در دی ماه انجام می‌شود./س


برچسب ها: شمارش ، پرندگان ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.