کارشناس چيني موسسه بروکينگز در گفتگو با سي ان ان تاکيد کرد رويکرد رامني درباره چين سطحي نگرانه است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه سي ان ان ؛وانگ فنگ درباره تفاوت نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا در سياست خارجي گفت هر دو نامزد کاملا روشن کردند که چين را به عنوان يک شريک در نظر مي گيرند و از اين کشور مي خواهند تا بر اساس مقررات عمل کند.

 آنها همچنين تاکيد کردند که به دنبال روابط تجاري قوي با چين هستند و اين اولويت اول آنها در رابطه با چين است و مي خواهند اين پيام را هم به راي دهندگان آمريکايي و هم به کل جهان بدهند. اما تفاوت مهمي ميان دو نفر وجود دارد. رامني در اوايل مبارزات انتخاباتي خود گفته بود اگر رئيس جمهور شود چين را به عنوان کشوري که پول خود را به طور مصنوعي پايين نگه مي دارد تا توان رقابتي خود را افزايش دهد، معرفي خواهد کرد.

 استدلال او اين بود که احساس مي کند چين ممکن است وارد جنگ تجاري با آمريکا نشود زيرا در تجارت با آمريکا چين مازاد تجاري دارد بنابراين دوست ندارد روابط تجاريش با آمريکا خراب شود اما مسئله اين است که اين ارزيابي نسبتا سطحي نگرانه است زيرا تصميماتي که در پکن در رابطه با آمريکا اتخاذ مي شود نه فقط بر اساس حجم تجارت بلکه با توجه به نگرانيهاي سياست داخلي است.

برچسب ها: رامنی ، چین ، سطحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار