استاد دانشگاه در واشنگتن در گفتگو با شبکه تلويزيوني الميادين، تاکيد کرد دو نامزد دموکرات و جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا حتي جرات سخن گفتن درباره اقدام نظامي عليه ايران را به خود ندادند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، سيف دعنا، درباره تاکيد اوباما و رامني بر تشديد تحريمها بر ايران خاطر نشان کرد: رامني تلاش کرد در اين مورد موضع خود را متفاوت از اوباما جلوه دهد تا حمايت اسرائيل را به دست آورد. اما در عمل موضع نامزد جمهوريخواهان در مورد ايران با اوباما متفاوت نبود. موضع آمريکا در مجموع تشديد تحريم اقتصادي عليه ايران است. به عبارت ديگر اوباما و رامني حتي جرات سخن گفتن درباره امکان دخالت نظامي در ايران يا توسل به زور عليه اين کشور را به خود ندادند. اين حرف که گزينه نظامي آخرين گزينه در برابر ايران است، ابهام آميز است. اوباما و رامني هيچ برنامه مشخصي به جز تحريم اقتصادي براي جلوگيري از دستيابي ايران به قدرت هسته اي ارائه نکردند. 

وي درباره مناظره باراک اوباما و ميت رامني تصريح کرد: اوباما و رامني هر کدام در اين مناظره تلاش کردند خود را رهبري قوي و مسئوليت پذير نشان دهند. اوباما تلاش کرد رامني را بي تجربه و جسور نشان دهد که خواهان جنگ است.  

دعنا افزود: اين جمله اوباما که سوريها خود سرنوشت کشورشان را تعيين کنند، دقيقا مطابق بيانيه نشست ژنو با روسيه است. در واقع اوباما به اين ترتيب به نقش کليدي روسيه براي حل بحران در سوريه اذعان کرد و مخالفت خود را با دخالت نظامي در سوريه اعلام کرد. رامني هم در اساس موضع متفاوتي با دولت اوباما ندارد. 

اين کارشناس عرب اضافه کرد: رامني در اين مناظره تلاش کرد وجهه ترسناکي از اسلام و مسلمانان ترسيم کند. او در اين باره به تسلط اخوان المسلمين بر قدرت در مصر اشاره کرد. اوباما و رامني در مورد مصر بر اجراي توافقنامه کمپ ديويد تاکيد کردند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار