عضو پارلمان عراق ناآرامي ها و آشوبهاي اخير در برخي کشورهاي عربي را به نفع رژيم صهيونيستي دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازروزنامه عراقي البينه ؛ باقر جبر الزبيدي رئيس فراکسيون «المواطن» در پارلمان عراق گفت: آنچه در برخي کشورهاي عربي رخ داده است و منجر به ايجاد فضاي آشوب و درگيري شده است در حقيقت در راستاي اجراي توافقنامه سايکس- پيکو قرار دارد.

وي با بيان اينکه هدف اصلي رژيم صهيونيستي تضعيف و تجريه کشورهاي عربي است خاطرنشان کرد: بهار عربي در برخي کشورها عملا به نفع اسرائيل تمام شده است.

عضو پارلمان عراق در ادامه افزود: حوادث سوريه نشان مي دهد يکي از طرح هاي پروژه صهيونيسم گسترش جريان تکفيري در منطقه عربي است، تا از اين طريق بتوانند روح مقاومت و مخالفت را با رژيم صهيونيستي در کشورهاي عربي از بين ببرند.

اين روزنامه در ادامه به نقل از وي نوشت: رژيم صهيونيستي با همکاري برخي کشورهاي عربي از جمله عربستان و قطر قصد دارد تفکر وهابي را با پول و سلاح در منطقه گسترش دهد.باقر جبر الزبيدي با اشاره به عمليات تروريستي و جنايت هاي گسترده در سوريه و عراق گفت: آنها قصد دارند زير ساخت هاي کشورهاي عربي را براي مقابله با اسرائيل از بين ببرند.

وي در پايان گفت: گفتگو تنها راه حل بحران سوريه است و افرادي که خواستار دخالت خارجي در سوريه هستند در حقيقت هدفشان تخريب اين کشور است و فقط با گفتگو مي توان بحران را به طور مسالمت آميز حل و فصل کرد و دموکراسي را در اين کشور حاکم کرد.
برچسب ها: عراق ، اسرائیل ، آشوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار