رئيس اتحاديه صادرکنندگان فرآورده هاي نفتي گفت: بيش از 20 ميليون بشکه نفت توسط بخش خصوصي به بازارهاي مختلف جهان صادر شده و به زودي به بازارهاي آسيايي و اروپايي چندين محموله صادر مي شود.

حسن خسروجردي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب که بخش خصوصي در مجموع از 4 ماه گذشته تا کنون بيش از 20 ميليون بشکه نفت خام به بازارهاي مختلف صادر کرده است افزود: در اين مدت انواع نفت سبک و سنگين ايران به کشورهاي مختلف جهان توسط بخش خصوصي صادر شده است.

وي با تاکيد بر اينکه صادرات بيش از 20 ميليون بشکه توسط بخش خصوصي بدون مشارکت و بازاريابي امور بين الملل شرکت ملي نفت ايران انجام شده است گفت: در حال حاضر مذاکراتي با شرکت هاي خارجي براي صادرات چندين محموله جديد نفت توسط بخش خصوصي به پايان رسيد و به زودي چندين محموله جديد نفت به بازارهاي هدف ارسال مي شود.

خسروجردي اظهار داشت: هم اکنون با  تدابير اتخاذ شده هيچ گونه مشکلي در انتقال ارز حاصل از فروش نفت به داخل کشور وجود ندارد با راه اندازي مرکز مبادلات ارزي صادرکنندگان خصوصي نفت مشکلي در تبديل ارز نيست.

رئيس اتحاديه صادرکنندگان فرآورده هاي نفت و گاز و پتروشيمي با  تاکيد بر اين که در حال حاضر ارز حاصل از صادرات نفت به طور کامل در مرکز مبادلات ارزي عرضه مي شود افزود: در چند ماه گذشته با حمايت دولت، صادرات نفت با کشتي هاي نفتکش با بيمه ايراني و داخلي انجام مي شود که اين موضوع عملا منجر به خنثي شدن تحريم بيمه نفت ايران شده است.

**راه اندازي 3 کنسرسيوم خصوصي براي صادرات نفت

وي تاکيد کرد: از چهار ماه گذشته تا کنون با موافقت شرکت ملي نفت ايران، بانک مرکزي و ساير دستگاه هاي دولتي، راه اندازي 3  کنسرسيوم خصوصي براي صادرات نفت ايران در دستور کار قرار گرفته و چند روز آينده کار خودش را شروع مي کند.

خسروجردي خاطرنشان کرد: براي جلوگيري از خام فروشي همچنين ساخت پالايشگاه هاي کوچک را در دستور کار خود قرار داديم./س

برچسب ها: صادرات ، نفت ، کنسرسیوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار