با سپري شدن 7 ماه از سال 91 سالي كه مقام معظم رهبري آن را سال توليدملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ناميدند، مسئولان تا چه حد در تحقق اولويت‌هاي سال 91 موفق بودند؟

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران؛‌ بايد ديد با گذشت بيش از نيمي از سال 91 سالي كه مقام معظم رهبري آن را سال توليدملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ناميدند، مسئولان  تا چه حد در تحقق  اولويت‌هاي سال 91 موفق بودند؟

آيا مسئولان و دولتمردان بخوبي توانسته‌اند با راهكار توليدملي و اقتصاد مقاومتي راه برون‌رفت از تحريم‌ها و مشكلات اقتصادي را بيابند و يا تنها به ايجاد كشمكش و تنش‌ها دامن زده‌اند؟

در مقطع كنوني و با توجه به چالش‌هاي  اخير در بازار ارز و مسائل اقتصادي و همچنين كدورت‌هاي ميان برخي مسئولان و سران قوا بر آن شديم تا نظر فعالين سياسي را درباره اولويت‌هاي كنوني كشور جويا شويم.

آيت‌الله ممدوحي: ضرورت شناخت نقشه‌هاي دشمنان از اولويت‌هاي كشور/مسئولين در كشور تنش ايجاد نكنند

آيت‌الله حسن‌ممدوحي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره مهمترين اولويت‌هاي كشور در دهه پيشرفت و عدالت، گفت: شناخت نقشه‌هاي دشمنان در مقطع كنوني از اهميت بالايي برخوردار است و مسئولين بايد در اين زمينه حساسيت فراواني داشته باشند.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر ضرورت هماهنگي و همكاري ميان قواي سه گانه، خاطرنشان كرد: مسئولين در كشور تنش ايجاد نكنند البته آنان مي‌دانند كه برخي اعمالشان تنش‌زا است، لذا بايد از انجام اعمالي كه تنش ايجاد مي‌كند، بپرهيزند.

با استناد به گفتگو‌هاي انجام شده مي‌بينيم، فعالين سياسي ضرورت هماهنگي و همكاري ميان قواي سه‌گانه و پرهيز از ايجاد تنش را از اولويت‌هاي كنوني كشور مي‌دانند.

كوهكن: قانون اساسي و استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي آن اولويت مهم كشور است

دبير كل جامعه نمايندگان ادوار گفت: محوريت قانون اساسي، استفاده حداكثري از ظرفيت قانون، تطبيق قوانين پايين دستي و آيين نامه‌ها در مسير رسيدن به سند چشم انداز و در نهايت اعمال مديريت و عدم اتخاذ تصميمات مديريتي كه برخلاف اهداف اصلي است، مي‌توانند به عنوان اولويت‌هاي مهم كشور باشد.


در ادامه عضو جامعه روحانيت مبارز رسيدگي به مسائلي همچون بيكاري، ازدواج جوانان و اعتياد را در كنار مشكلات اقتصادي از مهم‌ترين اولويت‌هاي كشور مي‌داند و مي‌گويد:

مسئولين تورم و گراني‌هاي افسار گسيخته را دريابند

حجت‌الاسلام سيدرضا اکرمي به اهم موارد قابل بررسي توسط مسئولين در عرصه سياسي کشور اشاره کرد و گفت: مهم‌ترين مشکلات کنوني مردم در کشور تورم، گراني و افزايش افسار گسيخته قيمت‌هاست که هيچ ضابطه و قاعده‌اي هم ندارد.

عضو جامعه روحانيت مبارز، بيکاري و عدم اشتغال در ميان قشر جوان جامعه را از ديگر معضلات موجود دانست و ادامه داد: سرگرداني نقدينگي رقم بالايي را به خود اختصاص داده و اين مهم تمام تعاملات در زمينه سکه، ارز و ساير اقلام و کالاها را بر هم ريخته است.

حجت‌الاسلام اکرمي اعتياد در ميان جوانان را بلايي خانمان‌سوز توصيف کرد و اظهار داشت: بسياري از موارد ذکر شده موجود در کشور متوجه مسئولين است و تنها راه‌حل برخورد با اين مشکلات تمکين در برابر قانون است.

عضو جامعه روحانيت مبارز خاطر نشان کرد: قانون به خودي خود هيچ مشکلي ندارد و تمام اين مشکلات از سليقه‌اي عمل کردن مسئولين در برابر قانون نشأت مي‌گيرد،‌ البته در کنار آن پس از اجراي قانون لازم است نظارت لازم بر اين امر نيز صورت گيرد.

در اين ميان معاون پارلماني رئيس‌جمهور نيز با نظر نمايندگان و چهره‌هاي حزبي موافق است و عدم ايجاد تنش ميان مسئولان و حفظ وحدت را اولويت حال حاضر كشور مي‌خواند.

فروزنده: در شرايط فعلي كشور وحدت ميان مسئولين مهم‌ترين اولويت است

لطف الله فروزنده درباره اولويت‌هاي اصلي كشور در شرايط فعلي گفت: مقام معظم رهبري در فرمايشات خود دفعات متعددي اولويت‌هاي اصلي كشور را مطرح كردند كه توجه به اين موضوع از سوي مسئولين الزامي است.

وي افزود: به طور حتم بحث وحدت و انسجام مسئولين در شرايطي كه استكبار جهاني تمامي ظرفيت‌هايش را عليه جمهوري اسلامي ايران به كار گرفته است مهم‌ترين اولويتي است كه بايد در دستور كار مسئولين كشور قرار گيرد.

فروزنده تصريح كرد: با توجه به اينكه ما در دهه چهارم انقلاب اسلامي كه دهه پيشرفت و عدالت نام‌گذاري شده است قرار داريم انتظار مي‌رود كه در سايه اين گفتمان مشكلات كشور را در مباحث سياسي، اقتصادي و اجتماعي حل كنيم تا بتوانيم الگوهاي جامعي را با توجه به وقوع بيداري اسلامي به كشور‌هاي جهان منتقل كنيم.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: توجه به مسائل اقتصادي، به كارگيري الگوي اقتصاد مقاومتي، حمايت از توليد ملي در راستاي كاهش هزينه‌هاي جاري و طراحي سبك زندگي براساس مباني اسلامي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه بايد يك برنامه منسجم براي آن در نظر گرفته شود.

وي افزود: مسئولين كشور بايد با توجه به چشم‌انداز توسعه و سياست‌هاي ابلاغي رهبري در قانون برنامه در اين راستا نيز وارد عمل شوند.

معاون پارلماني رئيس‌جمهور تصريح كرد: با توجه به اينكه دولت به عنوان متولي اصلي اجراي اولويت‌هاي كشور در خط مقدم قرار دارد انتظار است كه تمامي قوا به خصوص مجلس در اين زمينه قوه مجريه را ياري كنند تا بتواند با حداقل مشكلاتي چون نظام بوروكراسي در راستاي تحقق مطالبات مردم وارد عمل شوند.

اما در اين ميان عضو كميسيون اقتصادي معتقد است دولت بايد رفع مشکلات اقتصادي، مقابله با تحریم‌ها و تثبيت وحدت در كشور را در اولويت كاري خود قرار دهد.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت رفع مشکلات اقتصادي را در اولویت اصلی خود قرار دهد

عبدالکریم رجبی نماینده مردم مينودشت در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در تشريح اولويت‌هاي كشور در شرايط فعلي گفت: بررسی مشکلات اقتصادی و راهکارهای مدیریت تحریم‌ها در شرايط فعلي بايد در اولویت کاری قوه مجریه قرار گيرد.

وي در ادامه تصریح کرد: مسائلی نظیر رفع مشکلات اقتصادی، بحث حمایت از تولیدکنندگان، مدیریت مقابله با تحریم‌ها و تدبیر در ثبات سیاسی و وحدت کشور بايد در اولویت مسائل كنوني جامعه قرار گيرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بهبود شرایط فعلی کشور خاطرنشان کرد: در شرایطی که واحدهای تولیدی ما کمتر از ظرفیت خود به تولید محصولات مشغول هستند، موضوع حمایت از تولیدکنندگان مي‌تواند يكي از محورهاي اصلي و برجسته رسيدگي قوه مجريه باشد.


در ادامه نائب رئيس كميسيون امنيت‌ملي بازديد رئيس‌جمهور از شهرك‌هاي صنعتي را مهم‌تر از بازديد از زندان اوين مطرح مي‌كند و مي‌گويد:

نايب رئيس كميسيون امنيت‌ملي:

رئيس‌جمهور از شهرک‌هاي صنعتي بازديد كند

منصور حقيقت پور نماينده سرعين،‌ اردبيل و نمين در مجلس شوراي گفت: موضوعات اساسي فراواني نسبت به بازديد از زندان اوين وجود دارد و رئيس جمهور بهتر است از شهرک‌هاي صنعتي که در حال تبديل شدن به شهرک‌هاي سوخته هستند بازديد کند و درباره مشکلات مردم در اين حوزه‌ها صحبت کند.

وي در ا دامه افزود:‌ دولت بايد رفع مشکلات اقتصادي، مقابله با تحریم‌ها و تثبيت وحدت در كشور را در اولويت كاري خود قرار دهد.

نايب رئيس كميسيون امنيت‌ملي تصريح كرد: بحث حمایت از تولیدکنندگان، مدیریت مقابله با تحریم‌ها و تدبیر در ثبات سیاسی و وحدت کشور بايد در اولویت مسائل كنوني جامعه قرار گيرد.

فعالين سياسي در شرايطي كه دولت خود را درگير مسائل حاشيه‌اي و كم اهميت مي‌كند؛ توجه به منويات و تاكيدات مقام معظم رهبري، ازدواج و اشتغال جوانان و حل مشكلات اقتصادي را از اولويت‌هاي كنوني كشور مي‌دانند و از دولت مي‌خواهند از پرداختن به مسائل حاشيه‌اي مانند بازديد از زندان اوين و ايجاد تنش با ديگر قوا دست بردارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار