نائب رئیس مجلس با اشاره به اینکه مجلس جايگاه گفت‌وگوي حكيمانه و خردمندانه است، گفت: از نمايندگان مي‌خواهم با توجه به اينكه امروز بررسي اعتبارنامه‌ي تعدادي از نمايندگان منتخب مردم را در دستور كار داريم به اين نكته توجه نمايند كه با عقلانيت و اخلاق، منش نمايندگي را به نمايش بگذارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي‌فرد، در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 6 تیرماه) مجلس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و آغاز فعالیت مجلس نهم گفت: نقشه راهی که ایشان پیش روی ما قرار داد این نهاد حکومتی را به سوی حیات طیبه و به سوی قله های بلند سوق دادند که همه نمایندگان را با همفکری و تعامل همه جانبه به سوی رفتار و نقدهایی که منطبق با آموزه های اسلامی و در چارچوب قرآن کریم می باشد رهنمود کردند.
وی در ادامه افزود: بيانات رهبري ما را به سوي حيات طيبه و به سوي مجلسي با كارنامه درخشان و برتر از ادوار گذشته سوق مي‌دهد و همه همكاران به ياري خداوند با همفكري و تبادل نظر و نقد رفتارها در چارچوب تعاليم قرآني تلاش دارند مجلس را به يك الگوي واقعي تبديل كنند.
رييس جلسه علني امروز مجلس با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري خطاب به نمايندگان تصريح كرد: بيانات رهبري در چند حوزه مهم قابل بررسي است، اول آنكه ايشان بر اجراي اخلاق و رفتار در حوزه‌هاي مختلف تاكيد داشتند تا نمايندگان بتوانند به اخلاق مورد نظر قرآن برسند و از تمتع‌هاي مالي پرهيز كنند.
وي افزود: نمايندگان بايد مسائل قشر متوسط در جامعه را بدانند و بايد از اين حيث از تمتعات مالي هر چند حلال بكاهند و تلاش كنند براي تبديل شدن به يك انسان زنده و سالم و با حيات طيبه يكديگر را كمك نمايند.
ابوترابي‌فرد ادامه داد: رهبري تاكيد داشتند همكاران و نمايندگان از همه ظرفيت‌ و توان خويش براي يك حضور موثر سياسي در جهان، منطقه و كشور استفاده كنند و لازم است به اين نكته توجه شود و نمايندگان هر قدر كه مي‌توانند ظرفيت مجلس را براي حضور سياسي موثر و راهگشا در كشور و منطقه كه اين روزها به تعبير مقام معظم رهبري در آن غوغايي است، ارتقا ببخشند.
وي تصريح كرد: نكته ديگري كه مدنظر رهبري بود، تبديل شدن مجلس نهم به مجلسي كارآمد و زنده بود كه لازمه آن تصويب قوانيني سالم، پويا، به‌روز و راهگشا براي كشور است كه براي دولت نيز امكان اجراي درست آن را فراهم شود و نظارت نيز به معناي واقعي كلمه توسط مجلس براي بهبود هر چه بهتر اجراي قانون صورت پذيرد.
نايب رييس مجلس خاطر نشان كرد: مساله ديگري كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري بود، تبديل شدن مجلس به عرصه حضور موثر نمايندگان است به طوري كه روساي كميسيون‌هاي تخصصي و نمايندگان و همه اركان مجلس، مجلس را به مجلسي موثر تبديل كنند و در جلسه‌اي كه ما با روساي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس داشتيم همه بر اين نكته تاكيد داشتند كه كميسيون‌هاي تخصصي را به اتاق فكر مجلس تبديل كنند تا از ثمره و دستاورد ارزشمند آن در صحن علني بهره‌مند شوند.
وي با تاكيد بر لزوم حضور منظم و موثر نمايندگان در صحن علني به طوري كه در وقت جلسات علني مجلس نمايندگان وقت خود را جز براي انجام وظايفي كه از سوي مجلس به آنها محول شده است صرف نكنند، گفت: نمايندگان به اين نكته توجه كنند كه مجلس جايگاه گفت‌وگوي حكيمانه و خردمندانه است لذا از نمايندگان مي‌خواهم با توجه به اينكه امروز بررسي اعتبارنامه‌ي تعدادي از نمايندگان منتخب مردم را در دستور كار داريم به اين نكته توجه نمايند كه با عقلانيت و اخلاق، منش نمايندگي را به نمايش بگذارند و بنده نيز به عنوان مدير جلسه در صورت خطا تذكر دهم.
ابوترابي‌فرد تصريح كرد: ما بعد از سخنان رهبري در جلسه‌اي كه با اعضاي هيات رييسه داشتيم كميته‌اي را براي تحقق هر چه بهتر صحبت‌هاي رهبري تشكيل داديم كه به ياري خدا اين كميته ديروز اولين جلسه خود را برگزار كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روز جانباز و سالروز ولادت امام حسين (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)،‌گفت: اين روز را به نمايندگان جانباز مجلس نهم كه افتخار نمايندگي را نيز دارند تبريك مي‌گويم، ما در هيات رييسه قصد داشتيم در مراسمي از اين نمايندگان محترم تقدير كنيم اما متاسفانه به واسطه تراكم برنامه‌ها اين توفيق در صحن علني حاصل نشد.
رييس جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي در پايان اظهار داشت: روز ششم تير كه رهبر معظم انقلاب در آن مورد سوء قصد قرار گرفتند را به حضور معظم‌له تبريك مي‌گوييم چرا كه ايشان پيشاپيش مردم، افتخار مبارزه در مقابل رژيم ستمشاهي و حضور در جبهه‌هاي نبرد را داشتند و در اين مسير سلامتي خود را نيز تقديم كردند./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار