يک کارشناس سياست خارجي گفت: طرف ايراني در مذاکرات هسته‌اي همواره با اتخاذ تصميمات کارآمد، راهبردي و ارائه راه حل بر مبناي عدالت و احترام بر سر ميز مذاکره حاضر شده و در آينده نيز با همين رويکرد به مذاکرات ادامه خواهد داد.

محمدرضا ماني‌فر در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه پيشرفت چشمگير جمهوري اسلامي ايران در فناوري صلح آميز هسته‌اي سبب شده  تا غرب به دنبال راه‌حلي براي مذاكرات نتيجه بخش باشد، اظهار داشت: رويدادهاي مختلف در عرصه بين‌الملل و منطقه‌اي از جمله بيداري اسلامي كه الهام گرفته از انقلاب اسلامي ايران بوده و به آرمان‌هاي موج عظيم بيداري اسلامي جان تازه‌اي بخشيده است، سبب شده تا جهانيان به نقش مؤثر ايران در معادلات جهاني پي ببرند.

وي با تأکيد بر عدم تأثيرگذاري تحريم‌هاي يكجانبه غرب عليه ايران افزود: بحران اقتصادي غرب و ناکارآمدي تحريم‌ها عليه ايران سبب شده تا سياستمداران آنها به دنبال راه‌حلي مسالمت آميز و ديپلماتيك در مواجهه با ايران باشند.

ماني‌فر ادامه داد: راه‌حل‌هاي گذشته در نظر سياستمداران آمريکايي كه همواره در راستاي حمايت كامل از رژيم غاصب صهيونيستي بوده و اكنون ناكارآمدي خود را نشان داده، سبب شده تا آنها به نقش بسزاي ايران در معادلات جهاني پي ببرند.

اين كارشناس رسانه‌هاي بين الملل با بيان اينكه بهترين نتيجه براي مذاکرات هسته‌اي، نتيجه برد- برد است، اظهار داشت: مذاکرات ايران و گروه 1+5 بايد به گونه‌اي پيش رود که منافع هر دو طرف مذاکره کننده در نظر گرفته شده و نتيجه برد- برد از آن حاصل شود.

وي در پايان يادآور شد: طرف ايراني همواره با اتخاذ تصميمات کارآمد، راهبردي و ارائه راه حل بر مبناي عدالت و احترام بر سر ميز مذاکره حاضر شده و  در آينده نيز با همين رويکرد به مذاکرات ادامه خواهد داد.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: غرب ، آمریکا ، رژیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار