استان همدان با داشتن طبیعت بکر و آثار تاریخی فراوان به علت برخورداری از آب و هوای کوهستانی یکی از استانهای گردشگر پذیر کشور محسوب می شود .


 
به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  همدان نداشتن یک مکان تفریحی مناسب و شهربازی در این شهر نه تنها برای شهروندان بلکه برای گردشگران نیز جای تعجب دارد و موجب دلسردی سرمایه گذاران در این بخش شده است به طوری که تا به امروز برخی مکان های تفریحی و گردشگری تا آستانه تعطیلی پیش رفته اند .
وجود برخی نارسایی ها از جمله نبود مکان های تفریحی در جذب گردشگر در یکی از مراکز عمده تاریخ و تمدن ایران و استانی که بزرگترین و شگفت انگیزترین غار آبی جهان را در خود جای داده است مردم و مسافران این استان را آزار می دهد .
حال پس از گذشت سالها که مسئولان به فکر افتادند تا یک شهربازی در بلوار ارم همدان بسازند این طرح همچنان بلاتکلیف است .
فرماندار همدان می گوید : برای ساخت شهر بازی در همدان 32 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و تاکنون 8 میلیارد تومان انواع وسایل بازی خریداری و 7 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات برای این طرح دریافت شده است .
کارشناسان می گویند : شهربازی از ابتدای تاسیس هزینه‌های گزافی را از بودجه‌ های استان گرفته ، اکنون اندرخم یک کوچه است ، با وجود اینکه بسیاری از مسئولان از افتتاح این شهر بازی در ماه گذشته خبر داده بودند .
یکی دیگر ار مکان های تفریحی مردم این استان شهربازی بوستان مردم است که بعد از گذشت 2 سال تاکنون گواهی‌ نامه استاندارد را ارائه نداده است بنابراین برخلاف میل باطنی که مردم نیازمند فضاهایی برای شادی و نشاط هستند این شهربازی پلمپ شده است .
مدیرکل استاندارد استان همدان نداشتن گواهی استاندارد برای وسایل بازی شهر بازی بوستان مردم را علت پلمپ این مکان تفریحی بیان کرده است .
آقای تیموری می افزاید : استاندارد وظیفه تامین سلامت و ایمنی مردم را دارد ، بنابراین با وجود گلایه و احساس نارضایتی مردم به علت پلمپ شدن وسایل بازی ، مجموعه استاندارد نیز سلامتی مردم را ارجح می‌داند .
علی قاسمی یکی از شهروندان همدانی می گوید : اینکه این شهر بازی در چنین مکانی در نظر گرفته شده ، مناسب است چرا که در ایام تابستان افراد زیادی به خصوص جوانان و نوجوانان را در خود جمع می‌کند و پس از افتتاح شهروندان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند .
محمود رحیمی دیگر شهروند همدانی می گوید : استان همدان با داشتن بیش از هزار جاذبه فرهنگی ، تاریخی و طبیعی هنوز نتوانسته است از صنعت گردشگری و جذب گردشگر آنگونه که باید استفاده کند و این امر احتیاج به ایجاد زیر ساختهای تفریحی در کنار جاذبه های تاریخی دارد تا گردشگران رغبت بیشتری برای سفر به این استان داشته باشند .
گروهی براین باورند ، هر عملی از سوی مسئولان سر بزند از دید شهروندان پنهان نمی‌ماند و طرح هایی که به هر علتی آغاز و ناتمام می‌ماند ،‌حکایت از عملکرد مسئولان آن شهر داردکه نباید با کارشناسی ناصحیح در اجرای یک طرح ، مدت‌ها بودجه‌های کلانی که می‌توانست برای اجرای طرح های دیگر اختصاص یابد ، به سمت یک طرح آن هم بصورت ناقص سرازیر کنیم .
کوتاه سخن آنکه توسعه گردشگری موجب اشتغالزایی و بهبود سطح معیشت جامعه به ویژه ارتقای کیفیت زندگی در مناطق شهری می شود و از طرف دیگر زمینه
مشارکت عمومی را با هدف تعامل اجتماعی فراهم می کند ./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.