به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان ؛عادل دريس در گفتوگو با خبرنگاران، اظهاركرد: در ساخت اين پروژه خطوط ريلي اُسلب تُرك جايگزين خطوط ريلي بالادستي ميشود.
وي افزود: از مزاياي خطوط جديد ريلي در اين بندر ميتوان به عمر طولاني، كاهش هزينه نگهداري و تعميرات دوره بهرهبرداري، ايمني و سهولت بهرهبرداري نسبت به خطوط قبلي اشاره كرد.
دريس تصريحكرد: در جريان اجراي اين پروژه مشكلاتي وجود داشت كه شامل عدم تولید بلوک فرش در کشور، وجود مواد منفجره در هنگام زیرسازی پروژه، عدم تولید نیوجرسی بتنی در کشور و وجود لایههای لجنی و به تبع تاخیر در اجرای عملیات زیرسازی ميشود.
مديركل بندر و دريانوردي خرمشهر عنوانكرد: اين پروژه به طول 2 كيلومتر است و از طريق اين خط ريلي بندر خرمشهر به راه آهن سراسري متصل خواهد شد.
وي ادامهداد: با تكميل اين پروژه ترانزيت و حمل و نقل كالا از طريق خط ريلي انجام خواهد شد و به همين دليل سطح ايمني جابهجايي كالا بالا ميرود؛ همچنين رواني ترافيك حمل و تقل و سهولت جابهجايي بهويژه در فصول گرم از ديگر مزيتها آن ميباشد./س