398 هزار هكتار برای اجرای طرحهای مرتعداری به کشاورزان آذربایجان غربی واگذار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: : با واگذاری این مراتع به خود بهره برداران، مراتع استان توسط خود افراد به صورت علمی و فنی زیر نظر كارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری مدیریت می شود. وی احداث آبشخورهای دامی، اجرای برنامه تناوب چرا، رعایت ظرفیت مراتع و استفاده به موقع از این مراتع را از مهم ترین فعالیت های انجام یافته توسط خود بهره برداران اعلام كرد.

پیرمرادی از واگذاری 6هزار هکتار مرتع به کشاورزان ماکو خبر داد و افزود: این مراتع برای توانمندسازی جوامع محلی در اجرای طرحهای مرتعداری و مدیریت آنها به خود بهره برداران واگذار شده است.

وی با بیان اینكه این میزان مراتع به 40 نفر از اهالی و روستائیان و دامداران این شهرستان واگذار شد افزود: با واگذاری این میزان مراتع، كل مراتع واگذار شده در شهرستان ماكو به 66 هزار هكتار رسید.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی واگذاری مراتع به بهره برداران را یكی از طرحهای موفق سازمان مراتع و جنگل ها و آبخیزداری كشور بیان كرد و گفت: اجرای این طرح در استان با استقبال خوب كشاورزان و دامداران مواجه شده است.

وی با اشاره به اجرای مدیریت پایدار مراتع توسط 17 شركت خدمات فنی و مهندسی در شهرستانهای استان افزود: با استفاده از این مدیریت و توان نیروهای مهندسی بومی كنترل مراتع از جمله زمان ورود دام به مراتع و رعایت ظرفیت مراتع اجرای سیستم های چرا در قالب اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امورات به بخش خصوصی در استان استفاده می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.