شب گذشته پايگاه اطلاع رساني رياست‌جمهوري نامه‌ رئيس جمهور خطاب به رئيس قوه‌قضائيه را منتشر كرد كه اين نامه به خبر داغ اغلب رسانه‌هاي كشور تبديل شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد رئيس‌جمهور کشورمان شب گذشته نامه‌اي را در پاسخ به نامه خيلي محرمانه رئيس قوه قضائيه نوشت که بر روي خروجي پايگاه اطلاع رساني رياست‌جمهوري قرار گرفت؛ اين نامه صبح روز بعد به خبر داغ روزنامه‌هاي کشور تبديل شد که هر کدام از آن‌ها از دريچه‌اي اين نامه نگاري را مورد بررسي قرار داده‌اند.

روزنامه جوان

احمدي‌نژاد: مصمم به اجراي کامل قانون اساسي هستم

روزنامه جوان نامه احمدي نژاد به رئيس قوه قضائيه را منتشر کرد  و در اين شماره طي گزارشي تحليلي با تيتر سران قوا اولويت‌هاي كشور را جابه جا نكنند به اولويت‌هاي کشور و توصيه‌هاي مقام معظم رهبري درباره توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني  پرداخته است.

اين روزنامه  هم چنين در صفحه دوم خود كاريكاتوري را با محوريت اين درخواست رئيس‌جمهور درج کرده است.

 



روزنامه كيهان

نامه دوم رئيس جمهور به رئيس قوه قضائيه

روزنامه كيهان نوشت: علي‌رغم تاكيد دل‌سوزان نظام بر پيشگيري از حاشيه‌سازي‌ها و تنش‌ها روز گذشته پايگاه اطلاع‌رساني دولت دومين نامه رئيس‌جمهور در پاسخ به نامه خيلي محرمانه رئيس قوه‌قضائيه را منتشر كرد.


*روزنامه اصلاح‌طلب مغرب

درباره اوين؛ خيلي محرمانه

روزنامه مغرب هم در اين‌باره نوشت: چندي پيش محمود احمدي نژاد طي نامه‌اي از صادق آملي لاريجاني، رئيس قوه‌قضائيه خواست تا از زندان اوين بازديد كند و در نامه‌اش صريحا نوشت كه مقتضي است دستور فرماييد در اسرع وقت هماهنگي لازم جهت اين بازديد معمول گردد.
 
اين روزنامه ادامه مي‌دهد: اين درخواست وي به دليل زنداني بودن جوانفكر مشاور مطبوعاتي احمدي‌نژاد با شاعبه‌هاي زيادي همراه بود و افراد زيادي از جمله نمايندگان مجلس نسبت به آن واكنش نشان دادند و گفتند در شرايط فعلي ضرورتي براي بازديد از زندان وجود ندارد و مسائل اقتصادي كشور در اولويت است با اين حال احمدي‌نژاد در برابر اين موضع سکوت كرد و اين سكوت بدان معنا بود كه به خواسته خود استوار است.


*روزنامه رسالت

احمدي نژاد: با سركشي از زندان‌ها، نحوه رعايت حقوق مردم را به مردم و رهبري گزارش مي‌كنم.
 
روزنامه رسالت نوشت: رئيس جمهور در نامه اي به آيت‌الله آملي‌لاريجاني رئيس قوه قضائيه گفت: مطمئنا با سركشي از زندان‌ها و برخي دادگاه‌ها نحوه اجراي اصول قانون اساسي و رعايت حقوق اساسي ملت را مورد بررسي قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبري تقديم خواهم كرد.
 

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان


پاسخ به نامه خيلي محرمانه آملي لاريجاني/نامه دوم رئيس جمهور به رئيس قوه قضائيه

روزنامه آرمان نوشت: نامه نگاري‌ها در موضوع بازديد رئيس‌جمهور از زندان اوين ادامه دارد.
 
روز گذشته احمدي‌نژاد باز هم نامه نوشت و اين خطاب خود را نه محسني اژه‌اي بلكه قاضي القضات قرار داد.
 
روزنامه اعتماد

احمدي نژاد: مي‌خواهم به اوين بروم

روزنامه اعتماد نوشت: احمدي‌نژاد اراده كرده است تا از زندان اوين ديدار كند ؛ نامه رئيس قوه قضائيه و مصلحت سنجي آقاي اژه‌اي هم در اراده او خلل ايجاد نخواهد كرد، او نه به تازگي بلكه آن گونه كه مي‌گويد از سال 88 خواستار بازديد از زندان اوين بوده است.
 
روزنامه اصلاح طلب مردم سالاري

پاسخ سرگشاده به نامه خيلي محرمانه

روزنامه مردم سالاري در اين باره نوشت: علي رغم اين كه پس از واكنش‌ها به نامه قبلي احمدي نژاد به رئيس قوه قضائيه و توجه دادن وي به توصيه رهبري مبني بر همت همه مسئولان بر حفظ و ايجاد اجتناب از جنجالي شدن فضاي سياسي كشور متمركز باشد، پيش‌بيني مي‌شد كه اصرار وي مبني بر بازديد از زندان اوين خاتمه يابد، ليكن روز گذشته نامه سرگشاده ديگري از سوي وي به آملي لاريجاني منتشر شد كه در آن تصريح شده بود پاسخ به نامه«خيلي محرمانه» رئيس قوه قضائيه است!ظاهرا داستان اين اصرار احمدي نژاد، از دستگيري علي اكبر جوانفكر مشاور رسانه اي وي و مدير عامل خبرگزاري دولتي ايرنا آغاز شده كه با جرايمي هم چون توهين به رهبري به زندان محكوم شده و احمدي نژاد پس از بازگشت از سفر نيويورك به صراحت اعلام كرد كه موضوع زندان رفتن او را به صراحت پيگيري خواهد كرد.
 
اين روزنامه هم چنين ادامه مي‌دهد: ممكن است يكي از هدفهاي دولت اين باشد كه توجه مردم را از مشكلات اقتصادي به جاهاي ديگري سوق دهد اما آيا چنين رفتارهاي باعث افزايش مشكلات نظام و جامعه نمي شود و به جاي اينكه مسايل حل شود بيشتر نمي كند؟!
 
روزنامه دولتي ايران

در دفاع از حقوق ملت و در نامه به رئيس دستگاه قضائي صورت گرفت

اخطار احمدي نژاد به رئيس قوه قضائيه

روزنامه دولتي ايران هم به دفاع از نامه رئيس‌جمهو پرداخته است و در اين باره مي نويسد:  رئيس جمهور در نامه اي به آيت‌الله صادق لاريجاني با اشاره به اينكه لزوم اجازه، موافقت و يا مصلحت انديشي قوه قضائيه در اجراي وظايف قانوني رئيس جمهوري پيش بيني نشده است تاكيد كرد: به استناد اصول متعدد قانون اساسي از جمله اصل 113 و سوگند شرعي اصل 121 مصمم به اجراي كامل قانون اساسي و اصلاح اساسي و ريشه اي امور كشور هستم و مطمئنا با سركشي از زندان ها و برخي دادگاهها نحوه اجراي اصول قانون اساسي و رعايت حقوق اساسي ملت را مورد بررسي قرار داده و گزارش آن را به ملت بزرگ و مقام معظم رهبري تقديم خواهم كرد.
 
روزنامه همشهري

نرخ تورم ، محرمانه؛


نامه نگاري بازديد از اوين ، غيرمحرمانه !

روزنامه همشهري نيز نوشت: بعدازظهر روز گذشته رئيس مركز آمار از محرمانه بودن نرخ تورم و نرخ بيكاري خبر داد و اين كه اين آمار را صرفا به مسئولين اعلام مي‌كنند و ساعتي بعد نامه رئيس جمهور به رئيس قوه قضائيه منتشر شد كه در آن احمدي نژاد از طبقه بندي خيلي محرمانه نامه آيت الله آملي لاريجاني در پاسخ به درخواست بازديد از اوين انتقاد و تصريح كرده است: سخن گفتن از حقوق ملت محرمانه نيست.
 
 اين روزنامه ادامه مي‌دهد: اين نامه نگاري در حالي اتفاق افتاده كه مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي هيئت دولت با ايشان ضمن اشاره به نياز فراوان كشور به كار و تلاش تاكيد كرده اند در چنين شرايطي شايسته نيست كه دولت خود را درگير حاشيه ها كند البته بعضي اوقات دولت با كم توجهي زمينه ساز اين حاشيه ها مي شود.
 
روزنامه تهران امروز

يك نامه جنجالي ديگر

روزنامه تهران امروز نوشت: توصيه به احمدي‌نژاد براي توجه به مسائل اقتصادي به جاي بازديد از اوين باعث نگراش نامه جنجالي ديگري عليه قوه قضائيه شد
 
اين روزنامه ادامه مي‌دهد داستان نامه نگاري قواي مجري و قضائيه به زماني بر مي‌گردد كه احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور يك هفته پس از بازگشت علي اكبر جوانفكر مشاور رسانه‌اي اش تصميم مي‌گيرد راهي زندان اوين شود تا از اين زندان بازديد كند.
 
هم چنين اين روزنامه به سراغ برخي شخصيت‌هاي سياسي رفته و موضوع اين نامه نگاري را از زبان آنان جويا شده است.
 
محمد رضا پور ابراهيمي نايب رئيس كميسيون  اقتصادي مجلس نيز بيان مي كند كه اولويت‌هاي امروز كشور كاملا مشخص و آشكار است و اين اولويت‌ها پرداختن به موضوعات اقتصادي و حل آن‌هاست و نه پرداختن به مسائل حاشيه‌اي

وي ادامه مي‌دهد: در صدر مسائل اقتصادي اولويت اصلي در اين حوزه سياست‌هاي ارزي صحيح در كشور است تا ثبات را به اين بازار بازگردانيم.
 
سيد مهدي هاشمي عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در اين باره مي‌گويد : در موضوع استيضاح وزير ورزش و موضوعاتي كه در بحث سوال از رئيس‌جمهور مطرح بود قبلا نيز گفته بودم كه اولويت اول كشور مسائل اقتصادي است و بايد بر اين مسئله تمركز كرد و به دنبال هم‌افزايي بوده و از هر موضوعي كه اختلاف آميز است، پرهيز شود ولو اين كه اين موضوع به عنوان يك حق مشخص و مسلم باشد.
 
*پرهيز از موضوعات حاشيه‌اي

حشمت الله فلاحت پيشه عضو سابق امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در اين باره مي‌گويد: خون هيچ زنداني از ديگر زندانيان رنگين‌تر نيست در شرايطي كه در كشور سران قوا به صورت مرتب با هم جلسه دارند بهتر بود بدون رسانه‌اي شدن اين موضوع، طرح شود و به نتيجه برسد.
 
وي ادامه مي‌دهد: طرح مسائل اين چنيني به منافع ملي كشور آسيب مي‌رساند زيرا قوه مجريه كه بايد به مشكلات مردم رسيدگي كند وقت بسياري را صرف امور غير اصلي كرده و با رفتن به اين ورطه‌ها به موضوعات غير اصلي مي‌پردازد .
 
هم چنين غلامرضا اسداللهي نماينده مردم تربت جام و تايباد با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر پرهيز از علني كردن اختلافات از سوي مسئولان گفت: امروز دشمن بر موضوع فلج كردن كشور از مسير اقتصاد متمركز شده و همه ظرفيت هاي بين المللي را به كار گرفته تا نظام جمهوري اسلامي را ناكارآمد نشان دهد در اين ميان وظيفه ما اين است كه با همه توان و براساس نسخه اقتصاد مقاومتي با اين هدف مقابله كنيم.
 
وي مي‌افزايد: انتظار و توقع مردم از مسئولانشان اين است كه به موضوعات اصلي آنها توجه شود و درمان دردهايي مانند تورم و فشارهاي اقتصادي در دستور كار دولتمردان قرار گيرد و از طرح موضوعات حاشيه‌اي پرهيز شود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار