Sony Xperia Tipo Dual گوشی‌ای از خانواده Xperia است که از سیستم عامل اندروید 4 استفاده کرده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ابعاد 57×103 میلیمتری آن به همراه وزن 99 گرمی این گوشی را تبدیل به یک گوشی خوش‌دست کرده است که طراحی زیبایی نیز دارد.
دید در زوایای مختلف خوب و در زیر تابش مستقیم نور آفتاب نیز عملکرد بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. تنها موردی که در مورد این صفحه نمایش لازم به ذکر است لک‌پذیری زیاد آن است که اثر انگشت را نمایان می‌کند.
صفحه نمایش 2/3 اینچی لمسی خازنی این گوشی از نوع TFT است و قابلیت نمایش 256 هزار رنگ را دارد.
سونی روی این مدل از نسخه 4 یا ساندویچ بستنی از سیستم‌عامل محبوب آندروید استفاده کرده است. همچنین رابط کاربری انحصاری سونی با نامTimescape به کاربر در کارکردن راحت‌تر با گوشی کمک خواهد کرد. همچنین ویجت‌های مختلف و برنامه‌های کاربردی به‌صورت پیش‌فرض روی این گوشی قرار داده شده است. البته تایپ کردن با این گوشی با توجه به صفحه نمایش 2/3 اینچی برای کسانی که دستان بزرگی دارند مقداری مشکل است. با توجه به سخت‌افزار مناسب و امکانات مختلف ارتباطی این گوشی به همراه مرورگر این گوشی، می‌توانید به راحتی به مرور در دنیای اینترنت بپردازید.



روی این مدل 9/2 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد که با پشتیبانی از کارت حافظه microSD امکان افزایش 32 گیگابایتی آن نیز وجود دارد.
دوربین استفاده شده روی Tipo یک دوربین 2/3 مگاپیکسلی است که عکس‌های با کیفیت متوسطی را ثبت می‌کند. به لطف سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسب و همچنین پشتیبانی از Wi-Fi، GPRS وEdge امکان مرور اینترنت با سرعت مناسب نیز برای کاربران فراهم شده است.
 ضمنا وجود یک باتری لیتیوم یونی 1500 میلی‌آمپری با وجود استفاده معمولی شما را برای حدود 5/1 روز از شارژ مجدد گوشی بی‌نیاز می‌کند. به همه این قابلیت‌ها، پشتیبانی از دو سیم‌کارت را نیز بیفزایید. صفحه نمایش 2/3 اینچی این گوشی یک صفحه نمایش لمسی خازنی از نوعTFT است که با رزولوشن 480×320 و تراکم پیکسلی ppi180، عملکرد مناسبی را برای یک گوشی در این سطح ارایه می‌کند.



پردازنده به کار رفته رویTipo Dual یک پردازنده 800 مگاهرتزی است که به همراه چیپQualcomm و یک پردازشگر گرافیکی 200 Adreno، سخت‌افزار این گوشی را تشکیل می‌دهند. همچنین 512 مگابایت رم به اجرای سریع‌تر دستورات کاربر کمک می‌کند. حافظه داخلی این دستگاه نیز چهار گیگابایت است که 5/2 گیگابایت آن در اختیار کاربر قرار دارد و البته با توجه به قابلیت پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه جانبی، می‌توان تا 32 گیگابایت دیگر به آن افزود.



گزارش از : زهرا طيبي
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار