ریاض مالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد اطمینان دارد که فلسطینی ها برای احراز جایگاه کشور غیر عضو در سازمان ملل متحد، از حمایت اکثریت نسبی اعضای این سازمان برخوردار خواهند شد.


به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ ریاض مالکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با رادوسلاو سیکورسکی، همتای لهستانی خود در ورشو، پایتخت این کشور، اعلام کرد « ما حقیقتا برای این منظور تلاش می کنیم و اطمینان داریم که اکثریت نسبی را در مجمع عمومی سازمان ملل که جهت احراز جایگاه غیر عضو برای فلسطین ضروری است، کسب خواهیم کرد .

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان همچنین اعلام کرد هدف ما این است که شرایط و فضای مناسب را برای از سرگیری مذاکرات ایجاد کنیم. ما معتقدیم که با فقدان مذاکرات مستقیم با اسرائیل، ما باید باور جامعه جهانی را برای از سرگیری مذاکرات و راه حل ایجاد دو کشور تقویت کنیم .

فلسطینی ها در حال حاضر در سازمان ملل که یکصد و نود و سه عضو دارد، جایگاه ناظر دارند و آمریکا به طور آشکار با نامزدی فلسطین برای کسب جایگاه کشور غیر عضو در سازمان ملل که بالاتر از جایگاه ناظر است، مخالفتمی کند. برای راه حل دو کشور آمریکا از مذاکرات مستقیم میان فلسطینی ها و اسرائیل که از سپتامبر سال دو هزار و ده متوقف شده است، حمایت می کند.

سیکورسگی نیز اعلام کرد ما با لزوم خروج مذاکرات صلح از بن بست موافقیم. لهستان همواره اعلام کرده است که در فلسطین تاریخی برای (ایجاد) دو کشور جا هست: اسرائیلی در درون مرزهای امن و فلسطینی برای زندگی مسالمت آمیز با اسرائیل .مالکی برای ریاست نشست دیپلمات های فلسطینی در کشورهای اروپایی که از بیست و دوم تا بیست و چهارم ماه اکتبر در ورشو برگزار می شود، به لهستان رفته است.

سیکورسکی با امتناع از تصریح به این مطلب که آیا لهستان در آینده نیز این نشست را میزبانی خواهد کرد یا خیر، گفت این با فلسطین است که تصمیم بگیرد کجا نشست هایش را برگزار کند. ما از اینکه این بار برای میزبانی این نشست لهستان انتخاب شده بود، خوشحالیم .
برچسب ها: فلسطین ، حمایت ، مالکی ، سازمان ، ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار