رژيم صهيونيستي از سفر قريب الوقوع امير قطر به نوار غزه که قرار است روز سه شنبه انجام شود، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ ايگال پالمور سخنگوي وزارت امور خارجه اسرائيل، تصميم شيخ حمد بن خليفه آل ثاني را مبني بر سفر به نوار غزه که جنبش حماس بر آن سلطه دارد عجيب و غريب توصيف کرد. اين براي نخستين بار است که بن خليفه آل ثاني از نوار غزه ديدن مي کند.
پالمور ادامه داد: ما اميدوار بوديم امير قطر به آن بخش از سرزمين فلسطين ( اشاره به کرانه باختري رود اردن ) که خشونت طلب نيستند سفر کند.
وي افزود: در همين حال مايه شگفتي است که امير قطر از تمام گروه ها و احزاب فلسطيني حمايت نکرده و جنبش حماس را بر تشکيلات خودگردان فلسطين ترجيح مي دهد، در حالي که تاکنون به کرانه باختري رود اردن نيز سفر نکرده است.
سخنگوي وزارت امور خارجه اسرائيل، اظهار داشت: امير قطر طرف فلسطيني حاکم بر نوار غزه ( حماس ) را بر تشکيلات خودگردان ترجيح داده است و اين مطلوب نيست.
اين گزارش مي افزايد؛ قطر پيشتر حمايت خود را از تحقق آشتي ملي ميان گروه هاي فلسطيني اعلام کرده و ماه فوريه گذشته نيز ميزبان نشست بين محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس در خارج بود که وي دمشق را ترک کرده و در دوحه مستقر شده است.
پالمور خاطرنشان کرد؛ اسرائيل نمي تواند در تحقق و اجراي سفر امير قطر به نوار غزه دخل و تصرفي داشته باشد، زيرا وي از طريق گذرگاه مرزي رفح بين مصر و نوار غزه وارد اين منطقه خواهد شد و اين گذرگاه به طور کامل تحت کنترل طرف مصري است.
برچسب ها: قطر ، غزه ، پالمور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار