سحابی جبار یکی از زیباترین انواع سحابی هاست. این سحابی محل شکل گیری ستارگان جدید است. مطالعات جدید بر این سحابی اطلاعات جدیدی را برای ما بازگو می کند.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران؛ سحابی جبار میزبان خوبی برای ستارگان است. ستارگان جدیدی در این سحابی تشکیل می شوند. این سحابی بعنوان یک استاندارد برای مقایسه و مطالعه سایر سحابی ها و خوشه های ستاره ای داخل آن است. اما بر اساس تحقیقات جدید این استاندارد باید مورد بازبینی قرار گیرد.

سحابی جبار (که در بین منجمان به M42 نیز شناخته می شود) برای منجمان آماتور یکی از با ارزش ترین اهداف آسمان است. این سحابی را با یک تلسکوپ کوچک می توانید به خوبی ببینید .اگر با یک تلسکوپ بزرگتر این سحابی را رصد کنید ستارگان داخل سحابی را نیز می توانید ببینید. این سحابی که 1400 سال نوری از ما قرار دارد بعنوان یکی از نزدیکترین محل های شکل گیری ستاره ها شناخته می شود.

همچنین سحابی جبار شامل چند خوشه ستاره ای است . معروفترین آن ها در مرکز سحابی است. این سحابی معیاری برای درک بهتر اخترشناسان از چگونگی شکل گیری خوشه های بزرگ ستاره ای از سحابی هاست.


به اعتبار تحقیقات جدید حوزه نجوم و اخترفیزیک، Alves و Bouy نشان دادند که ستاره های مرکز سحابی جبار از خوشه ستاره ای NGC 1980 آماده اند. این مسئله بدان معناست که این ستارگان از سحابی بوجود نیامده و فقط از خوشه ستاره ای NGC 1980 به سحابی آمده است. این خوشه را در پایین سحابی جبار و در تصویر بالا می توانید پیدا کنید.

برچسب ها: سحابی ، شکارچی ، ستاره ، نجوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار