رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران گفت: مذهب شيعه در گذشته تنها به عنوان اقليتي مطرح بود اما اکنون به عنوان مشي اصلي سياست جهان به ايفاي نقش مي‌پردازد بنابراين اين تحولات سبب مي‌شود که ما نيز با انديشه سياسي دين خود آشنا شويم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام کلانتري در کرسي آزاد انديشي ولايت فقيه که در دفتر مرکزي نهاد برگزار شده بود در ابتدا با طرح مقدمه‌اي به تحولات اخير خاورميانه اشاره کرد و گفت: تحولات خاورميانه در اين زمان بي‌نظير است و به گفته‌ مقام معظم رهبري ما اکنون در يک پيچ تاريخي به سر مي‌بريم و اين نتيجه آن است که عوامل گوناگوني دست به دست هم دادند و مجموعه جهان اسلام بر روي دين اسلام و مکتب شيعه متمرکز شده است.

وي اضافه کرد: در گذشته مصر مرکز اصلاح انديشه‌هاي اسلامي بود تا افرادي مانند سيد جمال‌الدين اسد آبادي،‌ عبدالرحمان کواکبي در آن به فعاليت بپردازند اما در نقاط ديگر جهان نيز مانند شبه قاره هند، ايران و آفريقا مسائل سياسي مطرح مي‌شده است اما به اين صورت که جهان اسلام روشن و بي‌پرده به جنگ استکبار و استعمار برود.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: سيطره اسلام در جهان به حدي است که تمام جهان به مسائل مسلمانان توجه دارند و اين امر در حالي است که شيعه در گذشته تنها به عنوان اقليتي مطرح بود اما اکنون به عنوان مشي اصلي سياست جهان به ايفاي نقش مي‌پردازد بنابراين اين تحولات سبب مي‌شود که ما نيز با انديشه سياسي دين خود آشنا شويم.

وي با اشاره به حل برخي شبهات در دين اسلام خاطر نشان کرد: برخي شبهات در دين اسلام از سوي دشمنان مطرح شده است و  تا زماني که اين شبهات براي افراد به طور کامل حل نشود نمي‌توان مبحث ولايت فقيه را با آنان در ميان گذاشت.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه تهران برخي از اين شبهات موجود از سوي دشمنان را ترويج تفکر مارکسيستي، خدشه‌دار کردن اصول سياسي، ترويج جدايي دين از سياست، انکار ولايت فقيه دانست و افزود: در بحث ولايت فقيه ابتدا بايد پايه‌هاي اعتقادي فرد حفظ و مستحکم شود و بعد از اين امر مي‌توان در زمينه ولايت فقيه با افراد به مناظره و بحث پرداخت.

گفتني است در انتهاي جلسه به بررسي موضوع مورد بحث در اين دوره کرسي‌هاي آزاد انديشي ولايت فقيه پرداخته شد و همچنين مبحث ولايت فقيه در سلسله جلساتي در دفتر نهاد مقام معظم رهبري به بحث گذاشته خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اندیشه ، اسلام ، ولایت ، فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار