با توجه به این که در چه سنی ازدواج و انتخاب همسر صورت می گیرد باید مشکلات و عوامل آن را جداگانه و به طور خاص مورد بررسی قرار بگیرد.

شهاب اکبریان روانشناس در گفتگو با خبرنگار كلينيك باشگاه خبرنگاران در خصوص شایع ترین علت طلاق گفت: مشکلات و عوامل طلاق باید با توجه به سن ازدواج و انتخاب همسر به صورت خاص مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: برای مثال ازدواج هایی که در سن پایین صورت می گیرد امکان زیادی دارد که منجر به طلاق و جدایی شود و بیشترین عامل آن به نوع و نگاه طرفین در انتخاب همسر بر می گردد، چرا که در سن پایین احساسات بر منطق بیشتر غلبه دارد و ازدواج بدون شناخت صورت می گیرد و ریسک این ازدواج ها بالاست.

وی در خصوص ازدواج در سنین بالا اظهار داشت: سطح توقعات طرفین در شرایط کنونی خیلی وقت ها غیر منطقی است و زوجین برای انتخاب همدیگر توقعات خاصی را برای زندگی خود می طلبند پس از ازدواج وقتی این توقعات به واقعیت نپیوست و در رویا باقی می ماند اغلب منجر به دلسردی و جدایی خواهد شد.

اکبریان خاطر نشان کرد: مسائل اقتصادی در ازدواج را نباید فراموش کرد و فشارهای اقتصادی و عدم تمکین پسرها برای تامین مسکن و ازدواج بیش از عواملی است که انگیزه انتخاب همسر را در جامعه کمرنگ کرد./ع2
برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، همسر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.