اسماعيل هنيه نخست وزير دولت مردمي فلسطين از سفر شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر به نوار غزه که قرار است فردا سه شنبه صورت گيرد ابراز خرسندي کرد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه القدس ؛ مسئولان و مقامات دولت حماس خود را براي استقبال از امير قطر آماده مي کنند .اين شبکه به نقل از خبرنگار خود در غزه اظهار داشت : نماينده دولت مصر نيز امير قطر را در سفر به غزه همراهي خواهد کرد .

سلمي الرفاعي گزارشگر اين شبکه اظهار داشت : مردم غزه در انتظار سفر امير قطر به اين منطقه هستند .وي اولين مسئول بلند پايه عربي است که از آغاز محاصره اسرائيل به نوار غزه سفر مي کند. اين سفر مي تواند نقش مهمي در شکستن محاصره غزه داشته باشد ، همچنين اين سفر آغازي براي مرحله جديدي از بازسازي در غزه است .

اين گزارشگر افزود: مردم آماده پذيرائي از ميهمان خود هستند پرچمهاي فلسطين و قطر و عکسها و نوشته هاي خوشامدگويي به ميهمان زينت دهنده خيابانهاي غزه است .دولت حماس مردم غزه را براي پذيرائي هرچه بهتر از هيئت قطري که علاوه بر امير قطر شامل وزيران و ديپلماتهاي قطري است تشويق مي کند.

تدابير امنيتي در گذرگاه زميني رفح که محل ورود امير قطر مي باشد در حال اجراست. اين سفر هرچند فقط چند ساعت طول مي کشد اما طبق منابع دولتي به منزله آغاز مرحله جديدي از بازسازي نوار غزه مي باشد و بسياري از طرحهاي کشور قطر در غزه که حدود 300 ميليون دلار تخمين زده مي شود پايه ريزي خواهد شد.

 اين مطلب را امير قطر در گفتگوي تلفني با رئيس تشکيلات خودگران محمود عباس بيان کرده و وي را از اهداف خود را از سفر به غزه مطلع کرده بود که شامل افتتاح تعدادي از طرحهاست که با استقبال محمود عباس مواجه شد. وي بر وحدت و يکپارچه شدن خاک فلسطين تاکيد کرد.

از سوي ديگر مقامات مصري موافقت کردند که مصالح ساختماني را از گذرگاه رفح وارد نوار غزه کنند تا امر بازسازي صورت گيرد. انها همچنين با ارسال محموله سوختي باقي مانده از کشور قطر براي توليد برق در غزه موافقت کردند. اين ها همه طرحهايي عملي براي شکستن محاصره غزه است.

دولت حماس در غزه تاکيد مي کند که اين سفر دلايل انساني و سياسي و قانوني دارد و فقط براي کمک رساني به اهالي غزه نيست بلکه غزه مستحق سفر هر رئيس عربي و اسلامي است تا به همدردي با آن بپردازد و محاصره را بشکند.
برچسب ها: هنیه ، فلسطین ، قطر ، بن خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار