پارلمان روسيه در نشستي با عنوان "وضع حقوق بشر در آمريکا" گزارشي منتشر کرد که در آن آمريکا بزرگترين ناقض حقوق بشر در جهان معرفي شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در اين نشست که با حضور مقامات ارشد دولتي و نمايندگان پارلمان روسيه (دوماي دولتي) و رسانه ها برگزار شد ؛ رئيس کميسيون سياست خارجي و امور بين الملل پارلمان روسيه گفت وجود زندان هاي مخفي و شکنجه زندانيان ، کشتار مردم در افغانستان و عراق ، کاربرد استاندارد دوگانه در سياست خارجي ، مداخله در امور داخلي کشورها و همچنين نبود انتخابات دموکراتيک فقط بخشي از موارد نقض حقوق بشر در آمريکاست.

الکسي پوشکوف با انتقاد از بي توجهي برخي رسانه ها به نقض حقوق بشر در آمريکا افزود آمريکايي ها مي گويند شهروندان اين کشور فقط مي توانند در دادگاه هاي آمريکا محاکمه شوند اما خودشان شهروندان ساير کشورها را از خارج از خاک آمريکا مي ربايند و سپس در آمريکا محاکمه مي کنند.

اين مقام ارشد پارلمان روسيه با ابراز نگراني شديد کشورش از گستردگي نقش حقوق بشر در آمريکا گفت بي عدالتي اجتماعي ، تبعيض نژادي ، قومي و ديني ، بازداشت نامحدود افراد بدون تفهيم اتهام و برخورد مغرضانه در دادگاه ها ، کاربرد شکنجه ، نبود آزادي بيان و وجود سانسور در اينترنت ، فساد مالي ، تضييع حقوق کودکان ، نبود سازوکار دموکراتيک در انتخابات و سرکوب مخالفان و تظاهرکنندگان نيز از ديگر موارد نقض حقوق بشر در آمريکا محسوب مي شود.

معاون وزير امور خارجه روسيه هم در اين نشست گفت آمريکا و برخي متحدانش مدعي رهبري رعايت حقوق بشر در جهان هستند اما از اين موضوع به عنوان ابزاري عليه ساير کشورها استفاده مي کنند.

سرگئي ريابکوف افزود مقامات آمريکايي با دخالت در امور داخلي روسيه از جمله پرونده ماگنيتسکي و دخالت در انتخابات همچنان در تفکر دوران جنگ سرد به سر مي برند.
وي گفت آمريکا صلاحيت تدريس دموکراسي و حقوق بشر را به ديگر کشورها ندارد.
اين ديپلمات ارشد روسيه گفت در آمريکا به بهانه مبارزه با تروريسم ، شکنجه همچنان قانوني محسوب مي شود و نمايندگان صليب سرخ و نهادهاي حقوق بشري اجازه بازديد از زندان هاي مخفي آمريکا را ندارند.

وي از شنود تلفن شهروندان آمريکايي و زنداني بودن دو ميليون شهروند از جمله 70 هزار نوجوان نابالغ را از موارد ديگر نقض حقوق بشر در آمريکا بر شمرد و تاکيد کرد آمريکا بايد بازداشت شهروندان روس و انتقال آن ها به آمريکا را متوقف کند.

ريابکوف گفت آمريکايي ها 60 هزار کودک روس را پس از قبول سرپرستي به اين کشور منتقل کردند اما اين کودکان طبق مستندات ، در شرايط بسيار سخت و نامطلوب به سر مي برند و با آن ها به شدت بدرفتاري مي شود.معاون وزير امور خارجه روسيه همچنين از بازداشت فعالان جنبش وال استريت در آمريکا  انتقاد کرد و گفت آمريکا حق ندارد خود را براي افکار عمومي نمونه و الگوي حقوق بشر و دموکراسي معرفي کند.

در اين نشست همچنين نماينده ويژه وزارت امور خارجه روسيه گزارشي از دومين گزارش بررسي وضع نقض حقوق بشر در کشورهاي جهان ارايه و آمريکا را حائز رتبه نخست در اين گزارش معرفي کرد.

همچنين تعدادي از مقامات و کارشناسان ارشد روسيه در اين نشست ديدگاه هاي خود را درباره موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمريکا بيان کردند.

وزارت امور خارجه روسيه پارسال نخستين گزارش خود را درباره وضع حقوق بشر در کشورهاي جهان منتشر کرد که آمريکا در صدر فهرست ناقضان حقوق بشر قرار گرفت.

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، حقوق ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار