يک وكيل پايه يك دادگستري گفت: کلاس‌هاي آموزشي و فني براي زندانيان و در صورت ايجاد اشتغال براي آنان پس بازگشت آنان از زندان، هم جنبه پيشگيري از وقوع جرايم داشته و هم به نفع دادگستري خواهد بود.

علي کامکار در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزراي کلاس‌هاي آموزشي و حرفه‌اي در زندان براي زندانيان اظهار داشت: برگزاري اين کلاس‌ها قطعا جنبه پيشگيري از جرم دارد.

اين حقوقدان با اشاره به تفکيک بين زندانيان ادامه داد: برگزاري کلاس‌هاي آموزشي براي مجرمين مرتکب به جرم عمدي به نسبت مرتکبين جرايم غير عمدي موثرتر بوده وآموزش فني و حرفه‌اي به مجرماني که جرايم سنگيني از جمله سرقت و کلاهبرداري مرتکب مي‌شوند در بازداشتن آن‌ها از ديگر جرايم بسيار موثر است.

وي اظهار داشت: کلاس‌هاي آموزشي و فني براي زندانيان و در صورت ايجاد اشتغال براي آنان پس بازگشت از زندان، هم جنبه پيشگيري از وقوع جرايم داشته و هم به نفع دادگستري خواهد بود.

کامکار با تاکيد بر اينکه در کنار کلاس‌هاي آموزشي، برنامه‌هاي اخلاقي نيز براي زندانيان دنبال شود، گفت: به دليل فطرت پاک تمام انسان‌ها، آموزش اخلاق نيز مي‌تواند از اقدام به جرايم ديگر اين افراد جلوگيري کند.

وي با بيان اينکه بسياري از جرايم ريشه در فقر دارند، تصريح كرد: کلاس‌هاي فني و حرفه‌اي و اشتغال در زندان به زندانيان هم وجوهي پرداخت شود، قطعا با اصلاح زندانيان و کاهش جرايم روبرو خواهيم بود.

اين حقوقدان خاطرنشان کرد: قطعا اصلاح زندانيان و فراگرفتن حرفه‌اي در صنعت و ايجاد اشتغال، فرآيندي موثر براي کاهش بزهکاري در جامعه است.

انتهاي پيام/ پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار