به مناسبت روز جهانی استوپروز همایش پوکی استخوان دیروز با حضور پزشکان، پرستاران و دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ در این همایش عضو شبکه تحقیقات پوکی استخوان کشور و استاد دانشگاه‌های اردبیل افزود: پوکی استخوان که از آن به عنوان بیماری پنهان یاد می‌شود بر اثر شکستگی استخوان بروز و ظهور پیدا می‌کند و قبل از آن هیچ علایمی از آن نمود ظاهری ندارد.

منوچهر ایران‌پرور گفت: هدف ما از برگزاری این همایش بالا بردن آگاهی مردم با ابعاد بیماری پوکی استخوان است که در این همایش سعی می‌شود یک تبادل اطلاعات و نظریات به صورت شفاف و روشن بین گروه‌های مختلف شکل بگیرد.

وی افزود: این بیماری که اغلب در سنین بالا و با شکستگی استخوان رخ می‌دهد مشکلات و نارسایی‌ها را به وجود می‌آورد که برای کاستن از آسیب‌های این بیماری بهتر است راه‌های پیشگیری را جدی بگیریم.

استاد دانشگاه‌های اردبیل گفت: ما باید سه اصل مهم را در این ارتباط اعم از تغذیه، ورزش و قرار گرفتن در تابش نور خورشید جدی بگیریم و از این طریق بتوانیم نارسایی‌های احتمالی را برطرف کنیم.

ایران‌پرور راه‌های پیشگیری استوپروز را تغذیه مناسب همراه با مصرف روزانه شیر و لبنیات اعلام کرد و افزود: تغذیه سالم و استفاده از محصولات لبنی، آجیل و غذاهای حاوی ویتامین D و کلسیم می‌تواند از بروز این بیماری به صورت جدی بکاهد.

وی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر مراقبت و حفظ سلامتی باید مورد توجه و عنایت خانواده‌ها قرار گیرد، گفت: در پیشگیری از بیماری‌ها ضرورت دارد آگاهی‌های مردم به شدت افزایش یابد که در این زمینه وظیفه رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به موقع برای بالا بردن آگاهی و اطلاعات افکار عمومی ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد./س 

برچسب ها: اردبیل ، همایش ، پوکی ، استخوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.