دادن تکالیف سنگین و پرحجم به همه دانش‌آموزان به طور مساوی، نتیجه عدم توجه به تفاوت‌های فردی کودکان بوده و توصیه می شود حجم درسی در کلاس، بر اساس توان و کشش دانش آموزان تنظیم شود.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، فريدون پيرايش، كارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: مدارس همان گونه که در پرورش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند، موجبات آرامش روانی، نشاط، سلامت روح و جسم و یا افسردگی و گوشه‌گیری آنان را نیز فراهم می کنند.

فريدون پيرايش با بیان اینکه معلمان باید مانند والدین کودک یا حتی مهربان‌تر از آنان باشند، اظهار کرد: محیط مدرسه باید به گونه‌ای باشد که کودک در آن احساس امنیت کرده و با میل و رغبت در آن قدم گذارد.

 معلم مرجع واقعیت برای دانش آموز است

این كارشناس سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، در رابطه با نقش معلم در سلامت روان دانش آموزان، تصریح کرد: معلم، مرجع واقعیت برای کودک و نوجوان بوده و از او انتظار می‌رود با شناخت دقیق دانش‌آموز و کشف مشکلات او، موقعیت‌های آموزشی را به گونه‌ای ترتیب دهد که احساس رضایتمندی در فرد ایجاد شود.

پيرايش توجه هم زمان به سلامت روح و جسم را عامل موثری در رضایتمندی و عملکرد موفق دانش آموزان برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش معلم نباید تنها به این منجر شود كه دانش آموز بهترین نمره را كسب کند، بلكه باید بكوشد به هر فرد به اندازه توانایی او مسئولیت داده و تا حد امكان به پرورش فكری، روانی و جسمانی كودك بپردازد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار