با درمان دارویی مناسب 70 تا 80 درصد از حملات صرع در مادران باردار مصروع قابل کنترل است.

ایران داوودی، کارشناس ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت:  صرع به علت ایجاد امواج الکترویکی نا بجا در مغز به وجود می آید و طیف گسترده ای از علائم را شامل می شود. صرع دومین اختلال نورولوژیک رایج و جدی ترین مشکل نورولوژیک حاملگی است که می تواند روی سیر حاملگی، وضع حمل و تکامل جنین اثر بگذارد.

وی گفت: با درمان دارویی مناسب 70 تا 80 درصد از جملات صرعی قابل کنترل است، بنابراین اولین و مهمترین اقدام تنظیم داروهای ضد صرع بیمار تحت نظر نورولوژیست و ترغیب بیمار به مصرف منظم و دقیق دارو است.

داوودی تصریح کرد: از دیگر موارد اصلاح رژیم غذایی (رژیم کتوژنیک، دوری از الکل و کافئین) به خصوص مصرف اسید فولیک سه ماه قبل و طی بارداری و مصرف ویتامین k در ماه آخر بارداری برای جلوگیری از خونریزی در نوزاد است.

این کارشناس ارشد پرستاری اظهار کرد: توجه به خواب و استراحت مناسب، پیشگیری از خستگی و هیجان، کاهش استرس و انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی، ارزیابی جنین به طور دوره ای به کمک سونوگرافی و آمینو سنتز، کنترل دقیق مراحل بارداری توسط متخصص زنان زایمان و نورولوژیست و حتی مشاوره ژنتیک قبل از بارداری باید مد نظر قرار گیرد./ح
برچسب ها: صرع ، بارداری ، رژیم غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار