خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره از بیروت گزارش داد که گروه چهارده مارس تلاش ها و فشارها بر دولت نجیب میقاتی را افزایش داده است تا آن را مجبور به استعفاکند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از الجزیره، عباس ناصر گزارش داد: اوضاع در میدان الشهدای بیروت تقریباً کنترل شده و اکنون اظهارنظرهای سیاسی مطرح است. شخصیت های مختلف چهارده مارس خواستار کناره گیری دولت لبنان هستند؛ چنین درخواست هایی از روز شنبه مطرح شده است.

خبرنگار این شبکه افزود: برخی نیز درخواست ها برای کناره گیری دولت را زیر سؤال می برند. فؤاد سنیوره، نخست وزیر پیشین لبنان، در سخنانی در میدان الشهداء به صراحت تاکید کرد که دولت لبنان باید کناره گیری کند. سنیوره نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، را مخاطب قرار داد و از او خواست کناره گیری کند.

عباس ناصر افزود: فؤاد سنیوره در سخنرانی خود به نجیب میقاتی گفت که اگر همچنان در سمت خود باقی بماند، به این معناست که از قتل و ترور حمایت می کند.

خبرنگار الجزیره گفت: پس از سخنرانی سنیوره جمعیت حاضر در میدان شهداء به سمت مقر دولت و دفتر نخست وزیری حرکت کردند و با نیروهای امنیتی درگیری شدند.

عباس ناصر در ادامه گزارش خود افزود: فضای سیاسی حاکم در لبنان اکنون در جهت اعمال فشار بر نجیب میقاتی قرار دارد تا وی از سمت خود کناره گیری کند. گمانه زنی ها و پیش بینی ها حاکی است که دولت نجیب میقاتی تسلیم این تلاش ها و فشارها نخواهد شد. اکنون تلاش ها برای اعمال فشار بیشتر بر دولت نجیب میقاتی در حال افزایش است.

بر خلاف گروه چهارده مارس که خواستار کناره گیری دولت میقاتی است، گروه دیگر (گروه هشت مارس) بر این باور است که فضای کنونی برای کناره گیری دولت مناسب نیست. تاکنون این گروه (هشت مارس) مواضع سیاسی قاطع و واضحی اتخاذ نکرده است، اما چهارده مارس بر ضرورت کناره گیری دولت کنونی لبنان تاکید می کند و باید دید که طرف دیگر (هشت مارس) و رئیس جمهور لبنان در این باره چه موضعی اتخاذ خواهند کرد.
برچسب ها: فشار ، نجیب ، میقاتی ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار