معاون سرمايه اجتماعي مرکز امور زنان رياست جمهوري گفت: براي تبيين و جا اندازي اقتصاد مقاومتي در جامعه نيازمند تبيين فرهنگ مقاومتي هستيم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، نشست خبري و افتتاحيه نخستين جشنواره ملي زنان و اقتصاد مقاومتي ريحانه، عصر امروز در موزه ملي ايران با حضور پروين هدايتي معاون سرمايه‌هاي اجتماعي مرکز امور زنان رياست جمهوري، محسن جليلي دبير جشنواره زنان و فاطمه فراهاني مشاور وزير کار و امور اجتماعي برگزار شد.

پروين هدايتي معاون سرمايه اجتماعي مرکز امور زنان رياست جمهوري در تشريح نقش زنان در اقتصاد مقاومتي به آيه هفت از سوره منافقون اشاره کرد و گفت: اين تحريم‌ها ترفند تازه‌اي براي ما نيست و پيشينه‌اي 1400ساله دارد و دشمنان هروقت که خواستند ما را تضعيف کنند از حوزه اقتصاد فشار وارد آوردند.

وي هدف از برگزاري نشست خبري در خصوص جشنواره ملي زنان و اقتصاد مقاومتي ريحانه را استفاده از بيان هنري و انتقال آن به آحاد جامعه به خصوص زنان جامعه عنوان کرد و بيان داشت: مقام معظم رهبري مي‌فرمايند "هر پيامي، هر دعوي و هر انقلابي که در قالب هنر بيان شود، شانس و گسترش و ماندگاري خواهد داشت" و اين پيامي است که هنرمندان با استفاده از آن مي‌توانند با بيان هنري، مفاهيم را به جامعه انتقال دهند.

معاون سرمايه‌هاي اجتماعي مرکز زنان رياست جمهوري تصريح کرد: اتخاذ رويکردهاي اقتصادي ناشي از وضعيت کلي کشور و تمرکز بر حملات و توطئه‌هاي دشمن براي ضربه زدن به انقلاب و از کار انداختن توان حرکتي جمهوري اسلامي است.

وي در ادامه بيان داشت: مقام معظم رهبري بسيار هوشمندانه اين نکته را دريافت کرده ودر آغاز هر سال با نام گذاري‌ها و تأکيد ويژه برمسائل اقتصادي، کارآفريني، اشتغال، توليد، بهره وري و مقابله با تورم براين امر تأکيد کردند.

هدايتي افزود: اهميت صادرات و حضور اثربخشي که بايد عموم مردم در توليد و اقتصاد داشته باشند نيازمند نوآوري و طرح مباحث اقتصادي است.

وي با اشاره به سند چشم انداز 20 ساله گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به شناخت و اشراف در جامعه، امسال را سال توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني نام گذاشتند و بر تحقق رشد 8 درصدي تأکيد دارند، چرا که ايشان بر اين امر واقف هستند که عرصه اقتصادي، متکي بر رشد است و مسائلي مانند تورم از عوارض و فقدان رشد اقتصادي است.

هدايتي با بيان اينکه اقتصاد کشور بايد طوري طراحي شود که در برابر دشمني‌ها مقاومت کند، افزود: در اين رابطه، "اقتصاد مقاومتي" پايه ريزي شد که بايد الگوي اقتصاد مقاومتي، ويژگي‌هايي مانند مردمي سازي اقتصاد بر پايه سرمايه انساني باشد.

وي تأکيد کرد: در اقتصاد مقاومتي بايد ايجاد نظام‌هاي جمعي ميان فعاليت اقتصادي در حوزه کار و سرمايه مدنظر قرارگيرد.

هدايتي خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتي، مساوي با رياضت اقتصادي نيست، بلکه صرفه‌جويي را به ذهن متبادر مي‌سازد.

وي ادامه داد: مسئله مهم، تغيير جهت از مصرف کالاي لوکس و تحميل کالاهاي وارداتي به سمت استفاده از کالاهاي داخلي است و بايد از کالاهاي لوکس پرهيز کنيم.
هدايتي با بيان اين‌که اقتصاد مقاومتي به معناي کاهش فشار است و نه تحميل فشار تأکيد کرد:  تحريم‌ها هديه‌اي است که دشمن به ما عرضه کرده تا منجر به ايستادگي مردم بر روي پاي خود شود.

معاون سرمايه‌هاي اجتماعي مرکز امور زنان رياست جمهوري اظهار داشت: براي تبيين و جا اندازي اقتصاد مقاومتي در جامعه نيازمند تبيين فرهنگ مقاومتي هستيم و زبان انتقالي، زبان بسيار مهمي است، لذا بايد بتوانيم الگوهاي خود را موافق‌سازي کنيم تا ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتي، فرهنگ‌سازي شود.

وي در تشريح نقش گروههايي که ماهيت شغلي و برنامه سازي اقتصاد دارند، گفت اين گروه اتلاق مي‌شود به خانم‌هايي که ماهيت شغلي آنها اقتصادي نيست و همچنان مايلند که در اين عرصه نقش داشته باشند.

هدايتي در تشريح نقش زنان تصريح کرد: زنان مديران اقتصادي خانواده و سامان دهنده مالي خانواده هستند. زنان بعنوان تربيت کننده نسل آينده، وظيفه خطير فرهنگ‌سازي کودکان و نوجوانان را برعهده دارند و همچنين مفاهيم و به خصوص فرهنگ مقاومتي را بايد به فرزندان خود و نسل آينده منتقل کنند.

معاون سرمايه‌هاي اجتماعي مرکز امور زنان رياست جمهوري با اشاره به سيره و عمل حضرت زهرا(س) تأکيد کرد: به لحاظ ادبيات امروزي، بايد ايشان را نمونه يک زن خانه دار به حساب آورد و اين حضرت بايد الگو و راهگشاي زنان ما در امر مديريتي باشد.

هدايتي خاطرنشان کرد: اين جشنواره به همت مرکز امور زنان خانواده و مرکز جامع توانمندسازي زنان رياست جمهوري برگزار مي‌شود که از اهميت خاصي براي فرهنگ سازي در جهت اقتصاد مقاومتي برخوردار است.

لازم به ذکر است که در اين مراسم، از سايت ملي ريحانه به آدرس( www.jmreyhane.ir ) رونمايي شد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار