انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس خط مشی که در گفتمانش آمده است، اعلام آمادگی مي‌کند تا فضایی جهت برگزاری مناظره‌­ای بین یکی از مسئولان دولتی و منتقدان سیاست­‌های دولت ایجاد کند و بی‌­شک عدم حضور مسئولان نشانگر ناتوانی در پاسخگویی است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد طي بيانيه‌اي به ارزيابي شيوه مديريت و پاسخگويي مسئولان در کشور  پرداخت.

متن اين بيانيه به شرح زير است:

ایران روزهای سختی را پیش رو دارد؛ درحالی که روزهای سخت‌تری را پشت سر گذاشته است، تحریم با همه سربازانش، عظمت ملت ایران را هدف قرار داده است.

از همان ابتدایی‌­ترین روزهای انقلاب، ابرقدرت های شیطان‌­صفت ارمغان شوم تحریم را به مناسبت تولد انقلاب در ایران نثارمان کردند و چون خواب‌­زده را نمی‌‌توان بیدار کرد، توقعی بیش از این از دشمنان نداریم که سلاحی جز این در مقابل ایستادگی ملت ندارند.

ملت ما نیز با تبدیل این تحریم‌­ها به فرصت­‌های پیشرفت، آن­‌چنان پاسخ کوبنده­‌ای به دشمنان دادند که نتیجه‌اش از هم پاشیدگی هیمنه­‌ی پوشالی این ددمنشان بود.

 مردان و زنان ایرانی ثابت کرده‌اند که از خود برای حفظ نظام می­‌گذرند، آیا به همان نسبت مسئولان نیز برای مردم از خود می­‌گذارند ؟!

افسوس، افسوس از آن هنگام که از میان خیل عظیم مردمان سراسر استقامت، گاه مسئولانی زمام امور را به دست می­‌گیرند که اولویتشان جایگاهشان است، نه مردمشان و  این حب جایگاه تا آن‌جا پیش می­‌ر‌ود که خواسته یا ناخواسته برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت­، کاه تحریم را کوه می‌­کنند تا سوء مدیریتشان را پشت آن پنهان کنند.

بی ­شک شایسته نیست که مشکلات را تمام دسیسه و توطئه بنامیم که رنگ این حنا مدتی است که رفته است و دوستان غافل‌اند از اینکه قشر دانشجو تحلیل­‌گر است و حقیقت‌­جو، پوسته را نمی­‌بیند که هسته را می‌­فهمد؛ لذا به این دولت­مردان توصیه می‌کنیم، این‌قدر در شیپور تحریم‌ها ندمند و ردای پاک اقتصاد مقاومتی را که برازنده­‌ترین جامه بر پیکر اقتصادی ملّت است را با ریاضت­‌های اقتصادی خود لکه‌­دار نکنند و اقتصاد ریاضتی را به نام اقتصاد مقاومتی به خورد ملّت ندهند.

سوءمدیریت بازوان اجرایی ملت تا آن‌جا پیش می‌رود که این گونه رفتارها را در سطوح مختلف مدیریتی از جمله دانشگاه شاهدیم.

مسئول به اصطلاح فرهنگی را می‌بینیم که شأن تربیتی خود را زیر سؤال برده و در مقابل اعتراض­‌های دانشجویی (هر چند خارج از چارچوب مقررات دانشگاهی باشد) او را تهدید می­‌کند، آن هم در ملأ عام. فراموش کرده‌اند، اگر دانشجو بخواهد کاری بکند، نه تهدیدهای تلفنی کارساز است، نه تهدید به حکم انضباطی!

البته، اگر خواسته‌­اش به حق باشد و بر اساس نص صریح قانون نوشته و نانوشته که برای ما قطعاً بیانات امام و رهبر انقلاب است؛ مگر نه اینکه می دانیم، نظرشان بر این است که باید پاسخ انتقادهای تند دانشجو را به آرامی داد؛ مگر نه این‌که خصوصی‌­سازی نباید شامل مراکز آموزشی بشود و شما کمر بسته‌­اید به این امر باطل چرا که دانشجو همیشه معادلات را درک می‌کند؛ البته اگر معادله را نامتوازن مطرح نکنند!

مسئولان پاسخگو، نیازی به یادآوری نابه‌جای شما نیست که ما سربازیم؛ چرا که این نیز مانند سایر معادلاتتان ایراد دارد!

ما افسران جوانیم که همیشه در صحنه بوده، هست و خواهیم بود و هرگز مقابل ظلم سکوت نمی‌­کنیم؛ حتی اگر مجریان آن داعیه‌­داران عدالت باشند.

دانشجویان این کشور هنوز مدیریت فرماندهان هشت سال دفاع مقدس را فراموش نکرده‌­اند، فرماندهانی که همیشه شانه به شانه یارانشان بوده‌­اند؛ نه اینکه در اتاق‌هایشان باشند و چای بنوشند و به دور از مردم تصمیم هایشان را بگیرند.

درد انقلاب جلوی سکوتمان را می­گیرد، اما مجبور می‌­شویم که فریاد کنیم این مدیریت‌­های به دور از دانشجو را! فریاد کنیم این ناپیدایی مسئولان را! فریاد کنیم خواسته‌­های دانشجو را!

شاید که برسد به گوش این مسئولان؛ چرا که هیچ‌گاه  این مسئولان را نمی‌­بینیم تا حرف­‌هایمان را به زبان آرامش بیان کنیم.

رنجمان می­‌دهد این مدیریت­‌های غیر­ایرانی

رنجمان می­دهد این مدیریت­‌های غیراسلامی.

 در پایان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بر اساس خط مشی خود که در گفتمانش آمده است، اعلام آمادگی مي‌کند تا فضایی جهت برگزاری مناظره‌­ای بین یکی از مسئولان دولتی و منتقدان سیاست­‌های دولت ایجاد کند که بی‌­شک حضور نداشتن مسئولان نشانگر ناتوانی آن‌ها در پاسخگویی است.

این است توصیه امیرالمؤمنین(علیه السلام) به شما مسئولان: « اصلاح کنید خودتان را قبل از آنکه اصلاحتان کنند.»

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، تحکیم ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار