وزيركشور عربستان اعلام كرد ایران در زمینه همکاری با وزارت حج عربستان در 'انجام مناسک حج در فضایی بدون تنش' قول مساعد داده و تدابیر امنیتی برای زائران ایرانی تشدید نشده است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه عكاظ عربستان ؛ پس از آن که نيروهاي گارد ساحلي عربستان سعودي روز شنبه پانزده تبعه ايراني را به هنگام عبور غير قانوني از مرز آبي کويت به عربستان بازداشت کردند، احمد بن عبدالعزيز، وزير کشور عربستان سعودي در نشستي مطبوعاتي اعلام کرد تحقيق در اين مورد هنوز ادامه دارد؛ اما به نظر نمي رسد افراد بازداشت شده با سوء نيت تصميم به ورود غير قانوني به خاک عربستان سعودي گرفته باشند.

روابط ايران با عربستان سعودي، که نزديک به دو ميليون شيعي مذهب در شرق آن زندگي مي کنند و خود را قرباني سياسهاي تبعيض آميز دولت مي دانند، با تنشهاي دوره اي روبروست.

علاوه بر آن، در حالي که ايران از رژيم بشار اسد (رئيس جمهوري سوريه) به طور کامل حمايت مي کند، دولت رياض شورشيان سوري را مورد حمايت خود قرار مي دهد؛ شورشياني که به دنبال سرنگوني بشار اسد هستند.

تصميم عربستان سعودي به افزايش ميزان توليد نفت خام براي جايگزيني نفت ايران، که با تحريمهاي غرب روبروست، از ديگر موارد تنش زا در روابط دو کشور است.
برچسب ها: عربستان ، حجاج ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار