باقر جبر الزبيدي وزير کشور سابق عراق و نماينده کنوني اين کشور در مصاحبه اي تلويزيوني اعلام کرد حوادث جاري در اين کشورها از جمله سوريه بر اساس طرحي صهيونيستي امريکايي براي محاصره مقاومت و تحقق منافع اسرائيل با مشارکت چند کشور عربي از جمله قطر و عربستان سعودي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سوريه، سانا، وزير کشور سابق عراق تاکيد کرد آنچه در برخي کشورهاي عربي تحت عنوان بهار عربي جريان دارد يک نقشه از پيش طراحي شده براي ايجاد هرج و مرج در اين کشورها و اجراي توافقنامه سايکس بيکو است.
وي گفت :« عربستان سعودي و قطر با مشارکت در اين طرح و ارائه کمکهاي مالي و تسليحاتي از تروريسم در سوريه و تفکر افراطي وهابيت حمايت مي کنند.»
الزبيدي تصريح کرد عمليات تروريستي در سوريه و عراق منشأ واحد  دارد و هدف از آن انهدام تاسيسات حياتي در اين کشورها و کشتار سوريها و عراقيها در راستاي منافع اسرائيل است.
وي افزود ارتش سوريه در حمايت از کشور و مردم در برابر تروريستهاي وهابي که با حمايتهاي مالي عربستان و قطر از چند کشور عربي به خاک سوريه نفوذ کرده اند به وظيفه خود عمل مي کند.
وي گفتگو را تنها راه حل بحران سوريه دانست و گفت :« کساني که خواستار دخالت نظامي خارجي در سوريه هستند در واقع خواهان نابودي اين کشور و مردم آن هستند و لازم است همه سوريها براي حل مسالمت آميز اختلافاتشان بر اساس دمکراسي وارد مذاکره شوند.»
الزبيدي بر لزوم مقابله با تروريستهاي جنايتکار وابسته به شبکه القاعده و وهابيت دشمن اسلام تاکيد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار