مشاور وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از عضویت 20 هزار خیر در مجمع خیرین سلامت کشور خبر داد.

 

سیدرضا نیری در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح های خیران سلامت در بیرجند در گفتگو با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند، در خصوص اهمیت مجمع خیران سلامت و جایگاه آن در سطح کشور، گفت: براساس تحقق منویات رهبری خیران موجود در کشور که به صورت پراکنده فعالیت داشتند در این راستا منسجم شده و به صورت یک مجمع فعالیت می کنند.

دبیرکل مجمعع خیران سلامت کشور با بیان اینکه مجمع خیران سلامت نهادی غیردولتی بوده و نیازمند توجه ویژه مردم است، افزود: هم اکنون این مجمع در کشور120 شعبه دارد.

وی تعداد هیئت امنای این مجمع را پنج هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: بیرجند و زابل از بیشترین تعداد هیئت امنا در سطح کشور برخوردار است.

نیری تعداد خیران سلامت عضور مجمع خیران سلامت کشور را 20 هزار نفر برشمرد و بیان کرد: این مجمع از سال 1387 در کشور آغاز به کار کرده و تاکنون یک هزار و 300 میلیارد تومان کمک های مردمی جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت دو میلیون و 500 هزار متر مربع زمین توسط مردم به این مجمع کمک شده است.

نیری همچنین به برنامه های این مجمع در خصوص بیماران صعب العلاج اشاره کرد و ادامه داد: دستگاهی به نام پت سیتی به منظور تشخیص بیماری سرطان خریداری شده که می تواند ریزترین سلول های سرطانی را تشخیص دهد، توسط مجمع خریداری شده است.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از اجرای طرح یاوران سلامت در کشور خبر داد و گفت: در این راستا دانش آموزان می توانند برای سلامت خود و خانواده خود به ما کمک کنند./س

برچسب ها: عضویت ، در ، مجمع ، خیران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.