معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در پروژه های حفاری، از پیشرفت 90 درصدی پروژه حفاری 20 حلقه چاه اکتشافی از سوی این شرکت در جنوب، غرب و شمال شرقی کشور خبر داد.

محمدرضا تاکایدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: در حال حاضر حفاري 22 حلقه چاه در فاز 14 پارس حنوبي، سه تا حلقه در فاز 17 و 18 انجام مي شود و تاکنون 13 حفاري 13 حلقه چاه تکميل شده است و بقيه حفاري ها تا پايان خرداد ماه سال آينده تکميل مي شود.

وي با بيان اينکه 20 حلقه چاه اکتشافي در خشکي در حال انجام است افزود: چاه هاي اکتشافي از پيشرفت 90 درصدي برخوردار است  که حفاري چاه هاي اکتشافي تا ارديبهشت سال آينده به اتمام مي رسد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران، اظهار داشت: براي هر کدام از چاه ها با توجه به شرايط اکتشافي در خشکي  نزديک 35 ميليون دلار و براي چاه توصيفي در خشکي حدود 15 ميليون دلار هزينه مي شود. 

وی افزود: حفاری این چاه ها طبق برنامه، با نظارت و کارفرمایی مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در دست اجراست و براساس جدول کاری اوایل سال آینده (1392) به پایان می رسد.

تاکایدی گفت: اجرای این پروژه نخست با یک دستگاه حفاری کلید خورد و در خلال کار، شمار دکل ها به چهار دستگاه افزایش یافته است و هم اکنون پروژه با 12 درصد جلوافتادگی نسبت به برنامه دنبال می شود.

وي با تاکيد براينکه قراد حفاري در ميادين مشترک ميدان نفتي آذر بسته شده است افزود: نخستين دکل بعد از 15 روز ديگر  براي حفاري به ميدان نفتي آذر منتقل مي شود همچنين اعلام آمادگي کرديم پروژ ه هاي ديگري را در ميادين مشترک و پارس جنوبي انجام دهيم./س
برچسب ها: شرکت ، حفاری ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار