مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: از ابتداي فروردين تا پايان شهريور، 15 حلقه چاه كه به طور عمده گازي هستند، در قالب پروژه هاي كليد در دست، حفر و آماده بهره برداري شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حيدر بهمني با گرامي داشت هفته دفاع مقدس و تجليل از مقام والاي شهدا به ويژه يكهزار و 17 شهيد صنعت نفت در دوران دفاع مقدس گفت: از ابتداي فروردين تا پايان شهريور، 15 حلقه چاه كه به طور عمده گازي هستند، در قالب پروژه هاي كليد در دست، حفر و آماده بهره برداري شد.

بهمني  مديرعامل شركت ملي حفاري ايران گفت: 90 حلقه چاه نفت و گاز در مناطق نفت خيز خشكي و دريايي كشور در نيمه نخست امسال حفر و تكميل شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 حلقه افزايش دارد؛ از اين تعداد 46 حلقه توسعه اي، دو حلقه اكتشافي-توصيفي و 42 حلقه تعميري- تكميلي بوده است.

تصریح کرد:  پروژه هاي حفاري در فازهاي 17، 18 و 14 طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي و 13 حلقه چاه در بخش خشكي ميدان گازي كيش بودند که متراژ حفاري در پروژه هاي كليد در دست در دوره پيش گفته 81 هزار و 45 متر ثبت شده است.

وي اظهار كرد: با تلاش شبانه روزي كاركنان اين شركت در اين مدت، حفاري 14 حلقه چاه 300 روز زودتر از برنامه تعريف شده از سوي كارفرما انجام شد.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران در همين ارتباط به پروژه هاي حفاري در فازهاي 17، 18 و 14 طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي و حفر 13 حلقه چاه در بخش خشكي ميدان گازي كيش اشاره كرد و افزود: متراژ حفاري در پروژه هاي كليد در دست در دوره پيش گفته 81 هزار و 45 متر ثبت شده است.

وي ادامه داد: در حفاري چاه هاي پروژه اي نيز 4 حلقه چاه به مدت 177 روز از برنامه پيش بيني زودتر تكميل و در مدار توليد قرار گرفته است.

بهمني مجموع متراژ حفاري در اين مدت را 218 هزار و 141 متر عنوان و اظهار كرد: اين رقم در مقايسه با شاخص برنامه 31 هزار و 913 متر رشد را نشان مي دهد.

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران ارايه خدمات فني تخصصي و ويژه به شركت هاي نفتي و حفاري را يكي از توانمندي هاي اين شركت در عرصه صنعت راهبردي حفاري برشمرد و گفت: در نيمه اول سال انجام 3 هزار و 284 مورد خدمات فني و 485 مورد خدمات ويژه محقق شد كه از آن جمله 23 هزار و 182 متر حفاري انحرافي ( افقي) و يك هزار و 6 متر مغزه گيري از 37 حفره بوده است.

وي جابه جايي به موقع دستگاه هاي حفاري را يكي از عمليات هاي مهم در شتاب بخشي به اجراي پروژه ها دانست و افزود: در 6 ماه گذشته 89 مورد جابه جايي دستگاه حفاري و 7 مورد دستگاه هاي حفاري دريايي داشتيم كه ميانگين هر جابه جايي 10 روز گزارش شده است.

بهمني راه اندازي دستگاه حفاري خشكي 71 فتح در روزهاي اخير و دستگاه حفاري 38 فتح در خرداد ماه سال جاري را يادآور شد و توضيح داد: هم اكنون 73 دستگاه حفاري اين شركت در مناطق خشكي و دريايي 10 استان نفت خيز كشور استقرار دارد و دستگاه هاي 72 و 73 فتح نيز در حال آماده سازي براي پيوستن به ناوگان حفاري با هدف پاسخگويي به نياز هاي صنعت نفت كشورشركت است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار