دومین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان با هدف برقراری پیوند بیشتر بین دانشجویان و طلاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ جلیل دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش های این وزارت خانه برگزار شد طی سخنرانی گفت:‌ صحبت و بحث در خصوص شعر و ادبیات شعرای ایران بسیار زیاد است چرا که ایران کشوری است که نقش موثری در حفظ و تمدن داشته است.

وی افزود: هم اکنون دوره های مختلفی در عرصه های مختلف از ادبیات که شعرای ما در کشور تولید کرده اند وجود دارد، به طوریکه هم اکنون شعر ابزار خوبی برای حفظ آداب و رسوم و ارزشها به شمار می آید.

دارا تصریح کرد: هم اکنون بعد از انقلاب اسلامی شعرهای نسل جدیدی از شعرای بعد از انقلاب در کشور ایجاد شده که درون مایه ارزشها و فرهنگ و باور در درون فرهنگ و تمدن اسلامی وجود داشته است.

وی اظهار داشت: در عرصه دانشگاهی شعر جایگاه بالایی دارد به طوریکه دانشجویان در این جهت نقش موثری داشته اند.

دارا به جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان اشاره کرد و گفت: سال گذشته برای اولین بار جشنواره شعر طلاب و دانشجویان با 6 هزار اثر برگزار شد و امسال در دومین سال تاکنون استقبال خوبی از این جشنواره شده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ این جشنواره برای بروز استعداد درخشان دانشجویان و طلاب و برقراری پیوند بین دانشجویان و طلاب برگزار می شود.

*حضور 20 درصد از طلاب در جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان
دارا در ادامه گفت:‌ فراخوان این جشنواره از اسفند سال 90 تا اواخر مرداد ماه بوده که در این مدت 9 هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره  که در شیراز است ارسال شد.

وی افزود:‌ از این تعداد 9 هزار اثر 700 آثار انتخاب شد که این شعرها در بخش های مختلفی از جمله شعر، مجموعه شعر منتشر نشده و مقاله و در خصوص موضوعاتی از جمله شهدای جهاد علمی، انقلاب، اهل بیت (ع) و موضوعات آزاد برگزار می شود.

دارا تصریح کرد:‌80 درصد آثار ارائه شده به این جشنواره از میان دانشجویان و 20 درصد از میان طلاب و حوزه بوده است که البته 70 درصد از این آثار ارسال شده مربوط به آقایان و 30 درصد مربوط به خانم ها بوده که در سه مرحله مورد داوری قرار گرفته است.

*چاپ کتاب شعر دومین جشنواره ملی شعر طلاب و دانشجویان
دارا در ادامه گفت: جشنواره امسال 50 درصد نسبت به جشنواره سال گذشته رشد داشته که البته از 29 نفر از افراد برگزیده تقدیر به عمل آمده چنانچه جوایز نفرات اول و دوم و سوم به صورت مساوی با مبلغ 500 هزار تومان است و نفر برتر که جایزه شهید زارعی را هم می گیرد مبلغ 1 میلیون تومان ارائه می شود.

وی افزود:‌البته امسال نیز همچون سال گذشته کتاب شعر دومین جشنواره ملی طلاب و دانشجویان چاپ می شود.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای 1 و 2 آبان ماه 91 در تالار حافظ شیراز نشست و همایشی با این عنوان برگزار و از نفرات برتر تقدیر به عمل می آید./ح
برچسب ها: جشنواره ، دانشجویان ، طلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار