استاندار هرمزگان گفت: مجموعه صنعت نفت و گاز در کشور و به تبع آن در استان ؛ مسیری را برای خود تعریف کرده است که حرکت در این مسیر قطعا دو پالایشگاه در دست اقدام کیش و گشوی جنوبی را به نمونه ای بارز از خودکفایی تبدیل می‌كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ابراهیم عزیزی در بازدید از پالایشگاه گاز سرخون قشم اظهار داشت: امروز پالایشگاه گازسرخون و قشم را باید به عنوان نمادی از اراده، انگیزه، تلاش معتقدانه و صادقانه و کار متعالی بدانیم.

وی گفت: این مجموعه مظهر کار جهادی بوده و با نگاه نکردن و نگاه نداشتن به بیگانه همچنان استوار بخش قابل ملاحضه ای از نیاز های گازی استان و کشور را تامین می کند که نشانگر نگاه عمیق مدیریت و کارکنان آن است.

وی کسب مقام های برتر در زمینه های پژوهشی، اختراع و خلاقیت را توسط این شرکت بسیار ارزشمند عنوان کرد و گفت: این توفیقات در حالی محقق شده که امروز با رفتارهای کینه توزانه دشمن مواجه هستیم و همینکه پالایشگاه گاز سرخون و قشم توانسته بدون هیچ تکیه ای بر بیگانگان با بهره گیری از توان و دانش داخلی به پیش رود نشان می دهد مسیر درست را انتخاب کرده است.

استاندار هرمزگان به دو پالایشگاه گازی کیش و گشوی جنوبی که در دست اقدام است اشاره کرد وگفت : رویکرد ضد تحریمی در این مجموعه به گونه ای است که قطعا ساخت این پالایشگاه های جدید را به طور کلی پالایشگاهی ایرانی و به نمونه ای بارز از خودکفایی در کشور تبدیل می کند.

وی افزود : بی شک در ساخت این پالایشگاه ها نیز مانند گذشته و چه بسا بیش از آن به مسائل و منفعت های بومی و محلی توجه شود و مردم نافع مجموعه های جدید گازی در استان باشند.

عزیزی همچنین بر استفاده از قابلیت های بزرگ بخش خصوصی تاکید کرد وافزود: فرصت های سرمایه گذاری بخش خصوصی را که فرصتی ارزشمند و قابلیتی بزرگ است را در انجام پروژه های خود مد نظر قرار دهید تا هر چه زودتر به اهداف خود دست یابیم.

مجموعه پالایشگاه های گازی سرخون و قشم در دو منطقه سرخون ندرعباس و گورزین جزیره قشم با 350 نفر نیروی رسمی و 650 نفر نیروی قراردادی فعالیت می کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.