بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه از دولت لبنان به علت کنترل اوضاع پس از انفجار مرگبار روز جمعه در بیروت، تمجید کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین‌هوا ، در بیانیه ای که سخنگوی بان کی مون برای مطبوعات منتشر کرد، آمده است :« دبیر کل سازمان ملل متحد امروز تلفنی با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان گفتگو کرد و دو طرف در خصوص انفجار روز جمعه در بیروت بحث کردند ».
بان کی مون در این تماس تلفنی همبستگی عمیق خود را با مردم لبنان ابراز و از نخست وزیر، دولت و رئیس جمهور این کشور به علت کنترل اوضاع پس از این انفجار در بیروت، تمجید کرد.
در این بیانیه آمده است :« دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز تسلیت، خاطر نشان کرد بیانیه شدید اللحنی را در خصوص این حمله منتشر کرده بود ».
در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شد، بان کی مون انفجار مرگبار در بیروت را که به کشته شدن چند نفر و زخمی شدن ده ها تن دیگر منجر شد، به شدت محکوم کرد.
وی همچنین تحقیقات کاملی را در خصوص این رویداد و دستگیری و محاکمه عاملان آن را خواستار شد.
 گزارش های رسانه ها حاکی از آن است وسام الحسن از مقامات امنیتی ارشد لبنان و هشت تن دیگر در انفجار خودرویی بمب گذاری شده در شرق بیروت کشته شدند. در این انفجار بیش از هشتاد نفر هم زخمی شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار