مدير امور مالي شرکت نفت و گاز پارس گفت: در صورت بهبود شرايط بازار و فراهم شدن شرايط 500 ميليون يورو اوراق مشارکت ارزي پارس جنوبي در ماه هاي بهمن و اسفند منتشر مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)  ، تورج جهان آرا تاکيد کرد: اين اوراق پيش تر به صورت چهارساله، معاف از ماليات، قابل انتقال به غير و با سود علي الحساب هشت درصد عرضه شده بود.

مدير امور مالي شرکت نفت و گاز پارس با بيان اين که شرکت نفت و گاز پارس همه بدهي پيمانکاران را پرداخت کرده است، افزود: اوراق مشارکت ارزي امسال در سطح بانک ها منتشر مي شود و ظرفيت خالي براي فروش اوراق به پيمانکاران وجود ندارد.
 
وي گفت: بازار هدف براي فروش اوراق مشارکت ارزي بيشتر سرمايه گذاران کلان، فعالان عرصه صادرات و واردات و پيمانکاران فعال در زمينه تامين کالاهاي خارجي و مبادلات بين المللي هستند.
 
جهان آرا تصريح کرد: پيش بيني مي شود بانک ملت، به عنوان بانک عامل براي انتشار اوراق مشارکت ارزي انتخاب شود.

مدير امور مالي شرکت نفت و گاز پارس با بيان اين که شرکت نفت و گاز، نخستين شرکت نفتي است که اوراق مشارکت ارزي منتشر کرد، در باره روند فروش اين اوراق گفت: سال 89 براي نخستين بار مجوز انتشار 300 ميليون يورو اوراق ارزي به اين شرکت داده شد و 90 درصد آن به فروش رسيد.

جهان آرا با بيان اين که سال گذشته مجوز انتشار يک ميليارد و 500 ميليون يورو اوراق مشارکت ارزي به پارس جنوبي داده شد، افزود: بر اساس مجوز، اين اوراق در مقابل صورت وضعيت به پيمانکاران فعال در پارس جنوبي پرداخت شد.

وي افزود: اوايل سال گذشته بدهي هاي باقي مانده شرکت نفت و گاز پارس به پيمانکاران اعلام شد و با توجه به راهکارهاي اثربخشي که وزير نفت، براي پرداخت بدهي آنان ارائه داد، با استفاده از روش پرداخت مستقيم، ارز مورد نياز به فروشندگان خارجي طرف معامله پيمانکاران پرداخت و با اين روش، بسياري از مشکلات انتقال ارز پيمانکاران نيز حل شد.

با موافقت بانک مرکزي قرار شد از مهر امسال 1000 ميليارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبي در دو مرحله (هر مرحله 500 ميليارد تومان) به فروش برسد؛ مرحله نخست اين اوراق به ميزان 500 ميليارد تومان از 15 مهر  به مدت يک هفته در شعب مختلف بانک ملت عرضه شد و با استقبال گسترده مردم اين اوراق در اين دوره زماني به فروش رسيد.

با توجه به کارشناسي انجام شده و شرايط بازار 500 ميليارد تومان ديگر از اوراق مشارکت پارس جنوبي اواخر آبان يا اوايل آذر امسال منتشر خواهد شد.

سال گذشته مجوز انتشار 50 هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت به شرکت نفت و گاز پارس داده شده بود و تاکنون 25 هزار ميليارد ريال اوراق مشارکت پارس جنوبي به فروش رفته است. شرکت نفت و گاز پارس، هم اکنون از مجوزهاي سال گذشته براي فروش اوراق مشارکت استفاده مي کند.

بر اساس اعلام شرکت نفت و گاز پارس، با تصويب وزير نفت امسال بيش از 26 ميليارد دلار اعتبار در پارس جنوبي سرمايه گذاري مي شود./عب
برچسب ها: انتشار ، پارس ، جنوبی ، اوراق ، مشارکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار