رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته و به درخواست مسئولان استان مازندران، سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کشور در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از سازمان اوقاف و امور خیریه،‌ ولی یار احمدی با اشاره به اینکه مازندران در سال 65 افتخار میزبانی هشتمین دوره از این مسابقات را داشته است، اظهار داشت: این مسابقات بهمن ماه سال جاری در رشته‌های حفظ 10،‌حفظ 20 و حفظ کل قرآن کریم، ترتیل، مفاهیم و قرائت قرآن کریم در دو بخش خواهران و برادران در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نفرات برتر این مسابقات به عنوان نخبه سطح در کشور عضو نباید نخبگان شده و به 15 مسابقه جهانی اعزام می‌شوند، بیان داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در مجموع 215 نفر در بخش برادران و 200 نفر در بخش خواهران این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند.
وی با اشاره به استقبال گسترده از مراحل مختلف این مسابقات افزود: با هدف گذاری صورت گرفته در سازمان اوقاف و امور خیریه امسال شاهد شرکت یک میلیون نفر در مراحل مختلف این مسابقات در کل کشور هستیم و در بعضی از استان‌ها حضور تا سقف 300 هزار نفری در این مسابقات گزارش شده است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه بهترین نفرات مسابقات مرحله انسانی اوقاف و نفرات برتر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور در این دوره از مسابقات شرکت می‌کنند، تصریح کرد: اجتماع متسابقین در این مسابقه خود منشا خیرات و برکات برای استان مازندران بوده و فرصتی مناسب برای مسئولان و مردم مازندران است تا با استفاده از بزرگترین رویداد قرآنی کشور، محافل،‌ کلاس‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی را شکل داده و از منویات قرآن کریم بهره‌مند شوند.
وی با اعلام اینکه مسابقات در دوره‌های گذشته با حضور علاقه‌مندان به قرآن و اهل بیت (ع) به شکل یک حماسه بزرگ برگزار شد،‌افزود: مازندران به عنوان استانی با جایگاه بالا در فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور شناخته می‌‌شود و خود این امر انتظارات را از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و متولیان فرهنگ این استان برای برگزاری این مسابقات بالاتر می‌برد.
یار احمدی ادامه داد: این مسابقات از نظر فنی و تخصصی بزرگترین مسابقات در سطح کشور است و حساسیت آن به علت حضور نخبگان قرآنی در این مسابقات و پوشش آن توسط رسانه ملی است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درخاتمه افزود: استان مازندران باید از این فرصت خوب در ایام بهمن ماه و دهه فجر استفاده کند و فضای استان را قرآنی کند و با تشکیل ستاد عالی مسابقات و پیگیری امور واگذاری آن به دستگاه‌‌ها و مراکز قرآن از تمامی ظرفیت و امکانات دستگاه‌ها مراکز قرآنی فرهنگی، ظرفیت علمی برای ترویج و ماندگاری امور قرآنی در استان تلاش کند./ز

برچسب ها: مسابقات ، قرآنی ، اوقاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار