سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اردبیل گفت: استان اردبیل برای توسعه یافتن باید سالانه 100 هزار میلیارد ریال سرمایه از طریق بخش خصوصی و سرمایه گذاری جذب کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  سید حامد عاملی امروز در نشست با اعضای کارگروه سرمایه گذاری استان اردبیل افزود: دستگاههای اجرایی باید تا 15 روز آینده سهم خود را در جذب این میزان سرمایه مشخص کنند.

وی عملکرد دستگاههای اجرایی را باید بر اساس میزان کارهای آنها در عملیاتی شدن این موضوع ارزیابی و بررسی شود تا بتوان در برنامه هشت ساله استان را در بحث سرمایه گذاری به متوسط کشوری رساند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اردبیل از تهیه بانک اطلاعات طرحهای مهم سرمایه گذاری در استان خبر داد و افزود: باید در جهت تکمیل این بانک فرمانداری های هر شهرستان لیست طرحهای مهم و تاثیر گذار را با مشخصات کامل و میزان سرمایه گذاری در بخشهای گردشگری، صنعت و کشاورزی ارائه دهند.

عاملی جایگاه بخش خصوصی را در حوزه رشد کشور خطیر دانست و گفت: چرخ جامعه به وسیله بخش خصوصی می چرخد و اگر برخی از دیدگاههای فرهنگی اشتباه که درباره فعالیت بخش خصوصی وجود دارد از بین برود مشکلات اشتغال و درآمد زایی حل می شود.

وی خواستار مشخص کردن جایگاه بخش خصوصی و اداری در هر یک از بخشهای صنعت، گردشگری و کشاورزی شد و افزود: خصوصی سازی در ساختار مدیریت، اجرایی و توسعه کشور جایگاه روشنی دارد و اگر با دیدگاه گذشته وارد عمل شویم ناموفق خواهیم بود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری اردبیل وی  با بیان اینکه سرمایه گذاری برای توسعه استان در اولویت قرار دارد، گفت: اساس توسعه استان این است که باید با رفع موانع فرهنگی در جهت جذب سرمایه و بها دادن به بخش خصوصی و حمایت از آن گام برداشت./س 

برچسب ها: اردبیل ، وابسته ، به ، جذب ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.