شهردار منطقه 8 با اشاره به فعاليت 13 خانه تسنيم در سطح محلات منطقه، از توانمندسازي بانوان در خانه هاي تسنيم خبر داد.


شادالوئي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: برگزاري دوره هاي مختلف‌ آموزشي، اجراي برنامه هاي اوقات فراغت و برگزاري دوره هاي گردشگري، اجراي برنامه هاي فرهنگي- هنري و مناسبتهاي مختلف و.. از جمله برنامه هاي ارائه شده به بانوان در خانه تسنيم است.
وي با اشاره به اينكه خانه هاي تسنيم از جمله زير مجموعه هاي سراي محله است افزود: توانمندسازي و ارتقا قابليت هاي بانوان، ترويج سبك زندگي اسلامي - ايراني، حمايت از نهاد بنيان خانواده و تحكيم آن، اشاعه و ترويج فرهنگ ايثار و زمينه سازي جهت مشاركت اجتماعي بانوان در خانه هاي تسنيم فراهم مي شود.
شادالوئي با اشاره به طرح تسنيم اجتماعي بانوان گفت: اين طرح با هدف ارتقا توانمندي هاي بانوان و ظرفيت سازي اجتماعي بانوان در سطح محلات در حوزه هاي اجتماعي، فرهنگي و هنري طراحي و اجرا مي شود.
وي ادامه داد: موضوعاتي چون شناسايي در رشد استعدادهاي بانوان، رفاه و بهزيستي بانوان در محله، ارتقاي سطح رواني و اجتماعي آنها، آموزشي و كارآفريني، بهبود محيط و موضوعات مشابه ديگر را در اين طرح در دستور كار دارد.
وي افزود: در اين طرح مديريت محله با جلب مشاركت بانوان و اجراي طرح هاي مناسب با تاكيد بر آموزش و توانمندسازي توسعه ظرفيت هاي اجتماعي بانوان، گسترش زيرساختهاي حوزه بانوان در محلات و.. زمينه هاي بهبود وضعيت وكيفيت زندگي بانوان محله خود را فراهم مي كند.
شادالوئي تصريح كرد: مديران محلات به واسطه تجربيات خوب و حضور در محلات تنها مي توانند در شناسايي و برنامه ريزي نيازهاي اجتماعي و فرهنگي محل خود نقش داشته باشند.
وي ادامه  داد: در اين خانه ها اطلاعاتي همچون بانوان مبلغه و نخبه و هنرمند، هيئت هاي مذهبي بانوان، كانون همياران محبت، كانون دختران و زنان ايثارگر، محله با هدف ارائه شناسايي و كشف ظرفيتها جمع آوري شده است.
شادالوئي در پايان خاطرنشان كرد: با مشاركت مديران محله و ارائه شيوه هاي نوين اجرايي و طراحي هاي مناسب زمينه ها و زيرساختهاي لازم براي مشاركت و ارتقا سطح آگاهي شهروندان فراهم شود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار