معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: شایسته است ارزهای صادراتی به نفع صادر‌کنندگان برگردد تا بخشی از هزینه‌ها و خسارات احتمالی در امر تجارت جبران شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/صدیف بیگ‌زاده در آستانه روز ملی صادرات گفت: شرایطی برای صادر‌کنندگان ما به وجود آمده است تا تهدیدهای استکبار جهانی را به فرصت تبدیل کنند و از فرصت فراهم شده برای اعتلای نظام اقتصادی و توانمندی تجارت ایران استفاده کنند.

وی کاهش ارزش پول ملی را برای صادر‌کنندگان یک عنصر خطرناک اعلام کرد و افزود: در قبال صادرات انجام شده ارز‌ها و در‌آمد حاصل شده باید به مجموعه تجارت برگردد و سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های ما نیز بر این مبنا است که یکسری حمایت‌های مستقیم و غیر‌مستقیم را از بخش صادرات داشته باشیم.

معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل همچنین گفت: از جمله این حمایت‌ها پرداخت جوایز و یارانه صادراتی است که سالانه از طرف دولت به صادر‌کنندگان پرداخت می‌شود.

وی حمایت از خوشه‌های صادراتی را مهم ارزیابی کرد و افزود: اجرای برنامه کنسرسیوم صادراتی و استفاده از توان بسیار بالای تشکل‌های خصوصی از جمله اتاق بازرگانی و اتحادیه تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان محصولات کشاورزی و صنعتی در تلاش هستیم روند صادرات را تسهیل و سیاست‌های سهولت تجاری را در نظر بگیریم.

بیگ‌زاده در ادامه از کاهش هزینه‌های گمرکی نیز خبر داد و گفت: هزینه‌های گمرکی برای صادر‌کنندگان و وارد‌کنندگان ما روز به روز در حال کاهش است به طوری که در سال‌های اخیر 20 درصد این هزینه‌ها تعدیل شده است./س 

برچسب ها: اردبیل ، ارزهای ، صادراتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.