وزير صنعت معدن و تجارت پيش بيني کرد مجموع ارزش صادرات غيرنفتي با ميعانات گازي در دولت هاي نهم و دهم بالغ بر 250 ميليارد دلار شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران (شاتا) ، مهدي غضنفري با بيان اينكه كل صادرات غيرنفتي با احتساب ميعانات گازي در پايان شش ماه نخست سال جاري با رشد 30 درصدي ، از 21 ميليارد دلار عبور كرده ، تصريح كرد: با توجه به پيش بيني‌هاي صورت گرفته و رشدي كه در ماه‌هاي اخير در روند صادرات كالاهاي غير نفتي شاهد بوديم انتظار مي‌رود اين ميزان در پايان امسال از مرز 50 ميليارد دلار گذر كند.

وي با تاكيد براينكه رشد 149 درصدي ارزش صادرات غير نفتي فراتر از اهداف برنامه چهارم توسعه بوده ، تصريح كرد: از ابتداي سال 84 تا پايان سال 90 بالغ بر 175 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي ( با ميعانات گازي) محقق شده و رقم خدمات فني و مهندسي صادر شده نيز حدود 20 ميليارد دلار بوده است.

غضنفري ابراز اميدواري كرد ،  رقم 250 ميليارد دلار صادرات غير نفتي در يك دوره هشت ساله (تا پايان دولت دهم ) محقق شود كه كارنامه موفق دولت در اين حوزه و به بار نشستن اقدامات انجام شده براي كاهش وابستگي به صادرات نفت را نشان مي دهد.

وزير صنعت معدن و تجارت گفت : رشد صادرات غيرنفتي در شرايطي محقق مي شود كه غرب با انواع تحريم و فشارهاي ناجوانمردانه به اقتصاد ايران درتلاش است تا مانع تداوم تعاملات ايران با ديگر كشورهاي جهان شود./عب
برچسب ها: صادرات ، غیرنفتی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار