مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: مرکز نمایشگاهی تجاری و بازرگانی ایرانیان در تاجیکستان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تشریح فعالیت ها و توانمندیهای منطقه آزاد ارس در حوزه های مختلف گفت: در نیمه نخست سال بخش خصوصی فعال در این منطقه بیش از 88 میلیون دلار صادرات داشته است که با رشد 55درصدی همراه بوده و با توجه به نیازهای کشور تاجیکستان زمینه مناسبی برای فعالیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان این منطقه در این کشور وجود دارد.

نجفی افزود: برای ایجاد ارتباط بهتر اقتصادی و تجاری در این کشور لازم است مرکز نمایشگاهی و تجاری ایرانیان در تاجیکستان ایجاد و زمینه بهره مندی دوطرف از زمینه های موجود فراهم شود.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جریان برگزاری این نمایشگاه از شهر «کُرقان تپه» مرکز ولایت ختلان در این کشور بازدید کرد.

علی اصغر شعر دوست ضمن بازدید از غرفه ارس اظهار امیدواری كرد سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ارس و آذربایجان شرقی بتوانند از زمینه های موجود اقتصادی و تجاری در تاجیکستان استفاده كنند.

درپی آغاز بکار نمایشگاه توانمندی های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در تاجیکستان، فرصت های سرمایه گذاری، توانمندیهای گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی در شهر دوشنبه در محل خانه ایران به نمایش درآمد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.