وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، از سینماگران و فعالان عرصه تولید فیلم های کوتاه و بلند خواست با تولید آثار فاخر و ارزشمند به مقابله با تولیدات بی محتوا و بی ارزش سینمای غرب بپردازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید محمدحسینی جمعه شب در آیین پایانی هفتیمن جشنواره فیلم کوتاه وارش در بابل گفت: چنین اقدامات مقابله جویانه سینماگران ایرانی ، مخاطبان نسل جوان کشور را از گروه هدف برنامه های غربی خارج و به سمت برنامه ها وتولیدات هنرمندانه ،فاخر وارزشمند ایران اسلامی جذب می کند.

وی افزود: تولیدات سینمایی ، فرهنگی وهنری کشورهای غربی با هدف گمراهی جوانان ایران اسلامی ساخته می شود و آنان با تولید آثار ضد ارزش های انسانی درصدد القاء فرهنگ های خود ساخته غربی به جوانان کشور هستند.
وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی، تاکید کرد: ایران اسلامی از وجود هنرمندان متعهد وارزشمند در همه بخش های فرهنگی وهنری برخوردار است وجایگاه ویژه ای در میان کشورهای منطقه دارد .

وی افزود: هنرمندان ایرانی بارها با درخشش در جشنواره های معتبر بین المللی توانمندیهای فردی و گروهی خود را به اثبات رسانده اند و در شرایط حساس کنونی نیز توان مقابله با تولیدات بی محتوای فیلم سازان غربی را دارند.
حسینی تصریح کرد: آثار فیلم سازان ایرانی زمانی در کشور مخاطبان جوان خود را خواهد یافت که به نیازهای آنان با نگاه عالمانه و آگاهانه پاسخ داده شود .
حسینی ادامه داد: خوشبختانه بسترهای لازم در این بخش در همه مناطق کشور فراهم است و از جشنواره فیلم کوتاه وارش نیز می توان به عنوان نمونه ای از توانمندی های فیلم سازان جوان در ابعاد مختلف یاد کرد.

وی دربخش دیگری از سخنان خود حذف شبکه های ماهواره ای صداوسیما توسط غرب را مغایر با معاهده های بین المللی اعلام کرد و همچنین گفت: آنها در اقدام اهانت آمیز دیگری فیلم سینمایی  آرگو  را که به تسخیرلانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان ایرانی در سال 58 اشاره دارد، با نگاه غربی و آنگونه که اهداف آنان هم بیان شده، به تصویر کشیده اند .
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در هر صورت کشورهای غربی همچنان در صدد پیاده کردن اهداف شوم خود در جنگ تبلیغاتی علیه ایران هستند واین وظیفه اهالی فرهنگ وهنر را برای تولیدات ارزشی و بامحتوا دوچندان می کند.

حسینی ادامه داد: باید از هنرمندان برتر جشنواره ها نظیر جشنواره وارش به خوبی استفاده کرد و با غنیمت شمردن فرصت ها به دنبال شناسایی و استفاده از ایده ها وسوژه های فراوان کشور برای برنامه سازی بود.

هفتیمن جشنواره فیلم کوتاه وارش جمعه شب با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با تجلیل از صاحبان 16 اثر برتر این جشنواره به کارخود در بابل پایان داد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار