رئیس دانشکده حقوق دانشگاه دمشق تاکید کرد: دولت سوریه تسلیم سیاست های استکباری غرب نمی شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از محمد واصل در گفتگو با شبکه تلویزیونی سوریه در دمشق درباره مقابله ملت سوریه با توطئه جاری علیه این کشور گفت: دخالت شماری از کشورها در طول بیش از یک سال گذشته در امور داخلی سوریه با اشکال مختلف روشن بوده و اسامی این کشورها مشخص است و اسناد متعددی درباره اقدام این کشورها در حمایت های آموزشی و مالی از گروه های مسلح تروریست در سوریه وجود دارد تا این تروریست ها به کشتار و تخریب این کشور مشغول باشند.

 دستگاه دیپلماسی سوریه در سازمان ملل از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. این کشور به دنبال رویارویی با هیچ طرفی نیست و فعالیت های دیپلماتیک این کشور در عرصه جهانی بر این متمرکز است که اقدامات تروریست ها غیر قانونی بوده و در تعارض با منشور سازمان ملل است.

دستگاه دیپلماسی سوریه تلاش می کند روابط این کشور با همه کشورهای همسایه حفظ شود تا فرصت برای گفتگو فراهم شود. متاسفانه برخی از کشورها نظیر آمریکا از این تروریست ها حمایت می کنند و حمایت از این افراد را قانونی می دانند ولی در عین حال مدعی می شوند دولت سوریه از تروریست ها حمایت می کند.
وی افزود: مواضع کشورهای غربی در تعامل با بحران سوریه نشان می دهد که غرب خواهان حل بحران سوریه نیست بلکه در پی تشدید این بحران است. تمام تلاش غرب در سوریه برای خدمت رساندن به صهیونیسم جهانی و اسرائیل است.

اما نظام سوریه تصمیم گیری مستقل خود را دارد و با سیاست های استکباری دولت های غربی مخالف است. نظام سوریه از استقلال و حاکمیت این کشور عقب نشینی نخواهد کرد و ملت سوریه بدون دخالت خارجی می تواند آینده خود را ترسیم کند.
برچسب ها: سوریه ، غرب ، تسلیم ، استکبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار