مرکز حقوق بشر بحرین در پی دریافت شکایت برخی از افرادی که تحت شکنجه قرار گرفته اند درباره ادامه شکنجه در این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه اللؤلؤ ؛ شماری از شهروندان بحرینی اعلام کردند که به دست افسران و نیروهای امنیتی رژیم بحرین شکنجه شده اند.مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد رژیم همچنان به نقض حقوق بشر ادامه می دهد.

در گزارشی در این باره آمده است: مرکز حقوق بشر اعلام کرد مقامات این کشور به توصیه های کمیته حقیقت یاب بسیونی در خصوص ضرورت کاهش اختیارات سازمان امنیت ملی عمل نکرده اند و حکم شماره یکصد و پانزده حمد بن عیسی پادشاه این کشور که در سال دو هزار و یازده در خصوص اصلاح برخی احکام سازمان امنیت ملی صادر شد اجرا نشده است و صرفا برای مصرف رسانه ای صادر شده است.

در ادامه گزارش آمده است: اظهارات افرادی که پس از نوامبر دو هزار و یازده شکنجه شده اند نشان می دهد مقامات بحرین به توصیه های کمیته بسیونی در خصوص رسیدگی به عاملان نقض حقوق بشر و در راس آنها خلیفه بن عبدالله آل خلیفه رئیس سابق سازمان امنیت ملی و بقیه مسئولان این سازمان عمل نکرده است.

گزارشگر ادامه داد: کمیته پیگیری مرکز حقوق بشر بحرین اخیرا شماری از افسران و افراد سازمان امنیت ملی را زیر نظر گرفته است که نیروهای ضد شورش را برای سرکوب و بازداشت تظاهرکنندگان هدایت می کردند.

مرکز حقوق بشر بحرین از طریق شکایاتی که از برخی افراد دریافت کرد توانست برخی از عاملان شکنجه را شناسایی کند. این مرکز همچنین با بررسی تصاویر جدید به این نتیجه رسید که سازمان امنیت ملی شکنجه ها و بازداشت ها را در بحرین اداره می کند.

این مرکز پس از دریافت شکایات قربانیان شکنجه یقین پیدا کرده است که سیاست فرار از مجازات سیاستی هدفمند و سازمان یافته است و عاملان شکنجه و جنایت علیه بشریت همچنان در پی قربانیان بیشتر هستند.
برچسب ها: بحرین ، شکنجه ، جنایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار