امسال 11هزار تن انجیر خشک در شهرستان استهبان برداشت شد که این میزان نسبت به پارسال 2 برابرافزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس برداشت انجیر در استهبان از اواسط خرداد شروع می شود و تا نیمه مهر ادامه دارد .

رییس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: انجیر در 14 کشور جهان در وسعت 420 هزار هکتار تولید می شود که 51 هزار هکتار آن در ایران ، 42 هزار هکتار از این میزان در فارس و 57 درصد از آنها در استهبان است.

خرد با بیان اینکه کیفیت انجیر استهبان درایران و درجهان کم نظیر است ، در سال های پر باران 18 هزار تن و در سال های کم باران شش هزار تن انجیر دراین منطقه تولید می شود.

به گفته وی ، در این منطقه دو میلیون و 200 اصله درخت انجیر دیم بدون هیچ گونه ادوات و امکانات آبیاری و به صورت ارگانیک در عرصه طبیعت غرس و حفظ شده است شهرستان استهبان در فاصله 175 کیلومتری جنوب شرقی شیراز با بیش از 2 و نیم میلیون اصله درخت انجیر دیم در بیش از 22 هزار هکتار نخستین و مهم ترین منطقه تولید انجیر جهان محسوب می شود .

98 درصد انجیر استهبان رقم سبز و 2 درصد هم ارقام متی(matti) ، سیاه ، شاه انجیر و رونو (rono) است.

بیش از80 درصد انجیرخشک استهبان به کشورهایی همچون چین ، مالزی ، سنگاپور ،کره جنوبی ، ژاپن ، فرانسه ، آلمان ، لیبی و هنگ کنگ ، صادر می شود .

همچنین در استهبان 16واحد فرآوری و بسته بندی انجیر ، محصولاتی نظیر شربت ، مربا ، سرکه ، مسقطی ، بیسکویت ، کیک ، کلوچه و پودر انجیر تولید می کنند که به کشورهای هند ، چین ، ژاپن ، ویتنام ، کره جنوبی و کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس صادر می شود.

" انجیر " میوه ای شیرین ، گوشتدار ، زرد یا بنفش رنگ ، دارای ویتامین A ،B ، C ، قند ، پروتئین ، مواد ازتـه چربی ، آهن ، منگنز و کلسیم است ./س


برچسب ها: برداشت ، انجیر ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.